עובדות מעניינות על אהבה


עובדות מעניינות על אהבה

10 עובדות מעניינות על אהבה


אהבה היא כמו קוקאין.

אם נעשה הדמיה ממוחשבת של מוח אדם מאוהב, נבחין בפרט מעניין: שני אזורים במוחו יהיו מאוד פעילים – זה אזורים האחראיים על "קבלת התגמולים". המדענים מייחסים זאת להשפעה של מינונים גבוהים של דופמין - חומר, אשר בדרך כלל גורם לתחושה של הנאה. מעניין, אך האזורים האלה מגיבים כה חזק רק לקוקאין.


אהבה כדרך לשרוד.

בבעלי החיים שיוצרים זוגיות לטווח ארוך, יש שלושה שלבים במערכת היחסים: שלב התשוקה, שלב המשיכה ושלב החיבה. תשוקה – זה לא דחף מיני שמכוון למישהו (הזואולוגים קוראים במילה זו למצבים, שמבוססים על צרכים בסיסיים: שביעת רעב, צמא ותשוקה מינית). משיכה - זה קיבעון על אובייקט אחד מסוים. חיבה – זה חיבור חזק, המיועד לתכנית של ריבוי לטווח ארוך.
המדענים גילו, שאהבה רומנטית בבני האדם - היא סוג של משיכה בחיות. היא הופיעה באבותינו כדרך להישרדות. במילים אחרות, אהבה חוסכת מאמץ כדי שלא נתפרע ונבחר שותף אחד כדי להתרבות.


התאהבות נמשכת 1.5 – 3 שנים.

יש בכך היגיון ביולוגי: הדבר הבטיח את השתתפותו של האב בחיי האישה והתינוק שלו בתקופה הכי קשה של החיים של אבות אבותינו.
אם קיימים מכשולים כגון חוסר הדדיות או פער גדול בלוחות הזמנים - האהבה יכולה להימשך זמן ארוך יותר.


אהבה היא עיוורת.

בצילומים שנשלחו על ידי חוקר גרמני - אנדריאס ברטל, אפשר לראות שאזורים שפעילים במוחם של אנשים לא מאוהבים – אינם פעילים אצל אנשים מאוהבים. זה האזורים האחראים על רגשות שליליים והחלטות רציונאליות.


מאיפה מגיע הדיכאון.

אדם, שאין לו מזל באהבה, עובר 2 שלבים:
בהתחלה, רמות הדופמין עולות, ורמות גבוהות שלו יוצרות תחושת זעם וחידוד של הרגשת האהבה. אבל במוקדם או במאוחר מגיע השלב השני. רמות הדופמין נופלות מתחת לממוצע, והאדם נכנס לדיכאון.


אהבה – זו התמכרות.

בגלל שהאהבה דומה בהשפעתה לקוקאין, המדענים ממליצים לטפל באהבה נכזבת, באותה צורה כמו שמטפלים בהתמכרות לסמים. צריך להיפטר מכל התזכורות - לזרוק את כל התמונות, למחוק את הטלפון שלהם מהזיכרון ולהתחיל ולעסוק במשהו חדש לגמרי. לעשות סוג של "הפעלה" מחדש.


אפשר לטפל באהבה בעזרת תרופות.

כמו אצל המטורפים שאינם שולטים במעשיהם, בדם של המאוהבים מתרחשים שינויים כימיים רציניים. רמות של הורמון סרוטונין – נעשות נמוכות מאוד. המדענים מאשימים בכך את הדופמין שכבר הוזכר: הסם הטבעי, שדוחף אותנו לטירוף ומשבית את מערכת הבקרה. סטטיסטיקה של פשעים על רקע אהבה מראה, שבאמריקה כבר מדברים ברצינות על טיפול תרופתי באהבה.


סרוטונין הורג את האהבה.

אם ניתן לעכבר מנה גדולה של סרוטונין, הוא ידחה את בת הזוג הקבועה שלו, ויתחיל להזדווג עם כל אחד. מסבירים את זה כך: הסרוטונין מפחית את רמות הדופמין, ובו הזמן – את מידת האהבה (אך לא את המשיכה). חשוב לזכור, שרמות הסרוטונין מוגברות על ידי הפעולה של תרופות נוגדות דיכאון המודרניות.


חידוש מציל את האהבה.

זוגות אשר מגיעים למדינה אחרת, ומוצאים את עצמם בבית מלון לא מוכר – שוב מסוגלים לעשות דברים מטורפים. בתגובה לכל חידוש, במוח משתחרר דופמין בריכוזים גבוהים, וזה יכול לקצר את "המעגלים החשמליים" הישנים, וליצור שוב את תחושת ההתאהבות. באופן כללי, הפסיכולוגים האמריקאים כבר שנים רבות ממליצים לכל הזוגות, באופן שגרתי לצאת "לדייט" יחד לפחות פעם בשבוע. אך אסור ללכת כל פעם לאותה המסעדה, למשל – כי חייבים את החידוש.


גברים אוהבים עם העיניים.

אצל הגברים, בתקופה של התאהבות, האזור במוח שאחראי לראייה - נעשה פעיל יותר. אז לא פלא שאומרים שגבר אוהב עם העיניים. בנשים, אזור שנעשה פעיל יותר הוא האזור הקשור לזיכרון: האינסטינקט שומר בזיכרון את התנהגותו של בן הזוג תוך כמה שבועות, ולאחר מכן מנתח את המידע כדי לשקול את היתרונות והחסרונות. כתוצאה מכך, הנשים זוכרות במידה טובה יותר את השלב הראשון של הרומן.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אהבה וחברות >> עובדות מעניינות על אהבה