עובדות מעניינות על אהבה


עובדות מעניינות על אהבה

14 עובדות מעניינות על אהבה

רוב האנשים מתאהבים לפני הנישואין רק פעם אחת.

המחקר של פסיכולוגית סטודנטים שזה עתה נפרדו מהאוהבים שלהם, הראה פעילות חזקה באותו חלק של המוח שמזהה כאב פיזי.

סיום של יחסים לעתים קרובות מוביל להופעתה של "אהבה של תסכול", מה שגורם לאנשים מסוימים לאהוב את זה שעזב אותם – אפילו יותר.

גברים אירופאים מעדיפים נשים עם היקף מותניים שמהווה כ -70% מהיקף הירכיים - בתת מודע.

יש אנשים שאומרים שמעולם לא היו מאוהבים – זה אנשים שסובלים מחלה נדירה שלא מאפשרת לאדם להרגיש את הרגש של אהבה.

את טבעות הנישואים שמים על הקמיצה, כי היוונים הקדמונים טענו שעובר דרך אצבה זו ווריד "amoris" או "ווריד האהבה", שהולך ישר ללב.

נוזל זרע יכול לעזור להתאהבות. מחקרים הראו כי זרע מכיל דופמין ונוראפינפרין, כמו גם חומצות אמינו וטירוזין אותם צריכים לייצור דופמין במוח .

סמל של אהבה – קופידון (ארוס) נובע מכאוס, והוא כוח פרימיטיבי של אהבה ותשוקה.

פסיכולוגים אומרים שלעתים קרובות אנו מתאהבים באנשים שדומים להורים שלנו, איתם נותרו נושאים בלתי פתורים מהילדות. בלי להיות מודעים לזה, אנו שואפים לפתור את הבעיות הללו בבגרות.

מחקרים מראים שאם גבר ואישה נפגשים במצב חירום, הסתברות שהם יתאהבו אחד את בשנייה הרבה יותר גבוהה מאשר אם זה היה קורה בסביבה רגילה, כמו במשרד.

ככל שתקופת החיזור ממושכת יותר, כך הסיכויים לנישואים ארוכים עולים. אלה שחווים רומנים סוערים ומלאי תשוקה בתחילת מערכת היחסים שלהם מתגרשים לעתים קרובות יותר.

נשים מרגישות נאהבות כאשר הן מתקשרות פנים אל פנים עם בן הזוג שלהן, וגברים להיפך, חווים אינטימיות רגשית בתקשורת, כאשר הם עובדים, משחקים או מדברים בעודם יושבים לצד בנות זוגם.

גברים הם יותר סובלניים מאשר נשים כאשר מחפשים שותף למערכת יחסים לטווח קצר, אבל הרבה יותר בררנים מנשים כאשר הם הולכים להתחתן.

בממוצע, גברים ברחבי העולם נוטים להתחתן עם נשים שבשלוש שנים צעירות מהם.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אהבה וחברות >> עובדות מעניינות על אהבה