מדוע האהבה עוברת?


מדוע האהבה עוברת?

 הנושא הבוער ביותר ביחסי המשפחה – הוא למה עוברת האהבה? למה זה קורה? פשוט הרבה זוגות מתחתנים, מבלי לחשוב על מה היא מערכת היחסים במשפחה, ומהם חיים משותפים ומטלות יומיומיות. הם מתחתנים מסיבות רבות, והסיבה הכי חשובה - היא אשליה של חיים רומנטיים ויפים, אותה עוזרים לנו ליצור כל מיני סדרות רומנטיות וסרטי אהבה.

ואז, צריך לשאול שאלה אחרת לגמרי - האם בכלל הייתה שם אהבה?

מה זה אהבה? על השאלה הרטורית הזו, כל אחד יכול לתת את התשובה האישית שלו. ועבור כל אדם, המושג הזה מסמל משהו אחר.

ובכן, האם זו אהבה, כאשר בחור ובחורה מתחילים את מערכת היחסים שלהם. נשיקות, פגישות ראשונות, מפגש עם ההורים, חלומות על חתונה, ילדים וחיי משפחה... כל זה יוצר סוג של רומנטיקה, ותחושה שהאגדה הנפלאה הזו תימשך כל החיים.

אך עברו חגיגות החתונה, הסתיימו הברכות והמתנות, ומתחילים חיי משפחה משותפים כבעל ואישה.
ובמגורים המשותפים, פתאום מתחילים לצוף הרגלים רעים, כמו: הבעלים שנוטים לפזר את הגרביים שלהם בכל הבית, והנשים שמתחילות "לנסר" ולשלוט בכל צעד של הבעל. צצות האשמות הראשונות, וויכוחים ומריבות. ואיפה אותה האהבה?

היא לא הייתה שם מלכתחילה. הייתה התאהבות, תשוקה, רומנטיקה, רגישות – כל דבר, מלבד האהבה.

אהבה אמיתית לא נעלמת. היא פשוט עוברת מוטציה ומשתנה בנישואים. והיא מתחילה לא בתקופה של החיזור והמפגשים, אלא לאחר תקופה, כאשר כבר התרגלתם אחד לשנייה. כשאתם כבר יודעים את כל היתרונות והחסרונות, אבל עדיין ממשיכים לכבד, לשאת ולסגור את העיניים על החסרונות הקטנים, ורואים רק את הדברים הטובים של בני זוגכם.

אהבה – זה כאשר אתם מקבלים את בני זוגכם כפי שהוא. לחלוטין! ואתם לא מנסים לשנות אותם, להגביל את החופש שלהם או להכתיב את התנאים שלכם.

למה האהבה עוברת? בגלל שהאנשים לא עומדים בשלב של "התרגלות" במערכת יחסים. הם נאבקים בכל כוחם, בניסיון לשנות ולהתאים את אהובם לעצמם, וכשהם נכשלים בכך – הם מרימים את ידיהם ורצים מבלי להסתכל לאחור. רצים להתגרש. בגלל שהם "לא מתאימים".

כדי שהאהבה לא תעבור - צריך להשקיע הרבה מאוד עבודה בעצמך! צריך להבין באופן ברור, למה אתם מצפים מהקשר הזה, ולהחליט עבור עצמיכם – האם אתם צריכים את הבן אדם הזה בחייכם או לא. כאשר אנו משתנים לטובה – אנו גורמים למי שנמצא לידינו גם להשתנות.

אהבה אמיתית, צומחת מגרגיר קטן של כבוד, חיבה וסבלנות, וגם מהרצון להיות מאושרים לצד האדם שנתן לכם הגורל. אהבה אמיתית מתפתחת עם הזמן, ומתחזקת לאורך השנים. והיא לא עוברת, עד שאנחנו רוצים בכך.




( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אהבה וחברות >> מדוע האהבה עוברת?