הנערה אשר הקריבו לפני 500 שנה

גילוי ארכאולוגי מדהים: נערה משבט בני האינקה, שהיא בת למעלה מ -500 שנה.

נערה מתבגרת בת 14-15, אותה הקריבו לפני כ- 500 שנה, את כל המאות שעברו שכבה כלואה בקרח, דבר אשר תרם למצב השתמרות מצוין. בסמוך לגופתה הקפואה נמצאו גם שני קורבנות צעירים יותר: ילד בן שבע וילדה בת שש שנים.

במקום הניתוח המסורתי של ה-DNA, מדענים חקרו את החלבונים ברקמות ומצאו שככל הנראה לילדה שנראתה בריאה הייתה דלקת ריאות חיידקית קלה דמוית שחפת. זוהי הפעם הראשונה שזיהום התגלה במומיות.

צוות חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק, ובראשם אנג'ליקה קורטלס חקרו את הדגימות שנלקחו מהמומיה (שקראו לה "מיידן" – "העלמה").

המומיה הייחודיים התגלתה בשנת 1999 במורדות הר הגעש Llullaillaco, המתנשא לגובה של 6739 מטר מעל פני הים, על הגבול בין ארגנטינה וצ'ילה.

נמצאו שלוש מומיות, אשר בניגוד ל- "עמיתים" המצריים החנוטים היו נתונות להקפאה עמוקה. גופתו של ילד בן השבע גם נחקרה, אבל לחקור את השרידים של הילדה בת השש המדענים עדיין לא התחילו. יכול להיות, שפעם פגע בה ברק - דבר שעלול להשפיע על הדיוק של תוצאות המחקר.

ככל הנראה, את שלושת הילדים הללו הקריבו - כפי שמעידים חפצי הזהב שנמצאו לידם, הכסף, הבגדים, הקערות עם האוכל וכיסוי ראש ראוותני מנוצות לבנות של ציפורים לא ידועות.

ההיסטוריונים מצביעים על כך שהילדים נבחרו על ידי בני האינקה בגלל היופי שלהם (בנוסף, הילדים נחשבו ליצורים יותר טהורים מאשר המבוגרים), והקריבו אותם. בני האינקה לא הקריבו ילדים לעתים קרובות...

מחקרים קודמים קבעו שלפני שהקריבו אותם, את הילדים האכילו במשך השנה האחרונה של חייהם במזון "עליון" - בשר למה מיובש ותירס - אם כי לפני כן הם אכלו אך ורק מזון איכרי - תפוחי אדמה וירקות.

לפניכם סרטון וידאו בנושא:

( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )

דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הנערה אשר הקריבו לפני 500 שנה