מטוס סילון שנעלם באוויר


מטוס סילון שנעלם באוויר

לפני כ -30 שנה, מטוס סילון ענק נעלם מבלי להשאיר עקבות

ב- 30 לינואר שנת 1979, בואינג 707-323C טס מטוקיו לריו דה ז'נרו עם תדלוק בלוס אנג'לס. 20 דקות לאחר היציאה מנמל התעופה נאריטה שבטוקיו, צוות של PP-VLU הפועל תחת פיקודו של ג'ילברטו אראוז'ו דה סילבה יצר קשר עם המוקד, ודיווחו שהטיסה עוברת בצורה נורמלית, ומאז הם לא יצרו יותר קשר.  שעה לאחר שניסה ליצור איתם קשר, המוקדן הבין שמשהו לא בסדר.


ג'ילברטו אראוז'ו דה סילבה

במשך שמונה ימים, 70 ספינות יפניות ואמריקאיות סרקו כל סנטימטר של פינה זו של האוקיינוס השקט, בה לכאורה נעלם הבואינג, אבל לא מצאו זכר להתרסקות או נחיתת חירום, וזה דבר נדיר בהתרסקות מטוסים (וכנראה זה מה שקרה).

לפי גרסה אחת, המטוס נפל בשל עומס יתר: כי, משקלו בההמראה היה קרוב לתפוסה מלאה, אבל זה לא מסביר מדוע הצוות המנוסה לא הצליח לדווח על בעיות של צבירת גובה.
לפי גרסה אחרת – הסיבה להתרסקות הייתה יכולה להיות מטען ייחודי: בין השאר, המטוס נשא 153 ציורים של אמן יפני-ברזילאי Manabu Mabe, שיכלו להפוך למושא התשוקה של איזשהו אספן מטורף, אבל אף אחד מהציורים שהיו במטוס עדיין לא הופיע בשום מקום.


אחת מתמונות של Manabu Mabe

ישנם גם הסברים אחרים לסיפור הזה, כולל חטיפתו של "הבואינג" על ידי החייזרים והתקפתו על ידי הלוחמים הסובייטיים, אבל ההסבר היחיד הסביר ביותר הוא שהצוות איבד את הכרתו כתוצאה מלחץ הדרגתי, ולאחר שהמטוס טס על טייס אוטומטי מרחק רב הוא נפל אי שם באלסקה, שם הוא נמצא עד היום.


הטיסה RG-820

אגב, מפקד הצוות היה ידוע כאחד מהמעטים ששרדו בהתרסקות מטוס אחרת - התרסקות הטיסה RG-820, ליד פריז ב- 11 ביולי שנת 1963.

כך או כך, עדיין אין תשובה ברורה לשאלה מה קרה למטוס והצוות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מטוס סילון שנעלם באוויר