שיטות מופרעות למניעת הריון


שיטות מופרעות למניעת הריון

תגלו את אמצעי המניעה המטורפים ביותר

1. צואת תנינים

במסמכים מצריים עתיקים המשויכים לשנת 1850 לפני הספירה, אפשר למצוא תיאור של דיאפרגמה - אובייקטים או תערובות שמכניסים לתוך הנרתיק כדי למנוע מזרע להיכנס לרחם. עשו אותם מצואת תנינים, דבש וסודה, וזו הייתה שיטה למניעת הריון אשר הייתה בשימוש נרחב. צואת תנינים מכילה למעשה מעט אלקלי, לכן אמצעי מניעה כזה יכל להיות פונקציונלי למדי.


2. אשכי סמור

בימי הביניים, היו שיטות מוזרות להפליא למניעת הריון, שאחת מהן הייתה קשירה של אשכי סמור לחלק הפנימי של הירכיים. לפי המיתוס, אם תיקחו שני אשכים של סמור, תעטפו אותם בבד ותקשרו לחלק הפנימי של ירך של אישה, אשר יש עליה גם עצם של סמור – היא כבר לא תוכל להיכנס להריון. מיותר לציין ששיטה זו היא שטות מוחלטת.


3. כספית

שיטות למניעת הריון מסוכנות יותר היו בשימוש בקרב הנשים הסיניות לפני שנים, ובשיטות אלו השתמשו בעופרת וכספית באופן פנימי. בשיקוי מסוכן זה השתמשו הפילגשים בסין כדי להישאר עקרות. חומרים אלו נוטים לגרום לאי ספיקת כליות, נזק מוחי וכמובן - מוות.


4. משקה על בסיס אשכי בונים

"תרופה" זו הייתה בשימוש מסורתי בקנדה במאה ה -16. נשים שלא רצו להיכנס להריון – השרו אשכי בונה מיובשים בתמיסה מרוכזת של אלכוהול ולאחר מכן שתו את זה. על היעילות של שיטה זו אין שום נתונים.


5. מעיים של בעלי החיים

אחד מהקונדומים העתיקים בעולם נעשה מהמעי של חזיר. יש אפילו הוראות שימוש בו, לפיהם היה צריך לטבול אותו בחלב חם, כך שהוא יהפוך להיות רך יותר וגמיש יותר.

כמה היסטוריונים אומרים, שהתמונה הראשונה שהציגה אדם שלובש קונדום במהלך קיום יחסי מין - היה איור של המלך מינוס, בנם של זאוס ואירופה, שחי בסביבות שנת 3000 לפני הספירה. לפי האגדה, הקללה הובילה לכך שהזרע של מינוס הכיל נחשים ועקרבים. כדי להגן על בת הזוג שלו מבעלי החיים הללו, מינוס השתמש בשלפוחית השתן של עז כמו בקונדום. באיור אחר ממצרים העתיקה אפשר לראות אדם שהפין שלו עטוף במשהו דמוי קליפה.

הקונדומים העתיקים ביותר שנמצאו הם משנת 1642, והם עשויים מרקמות של בעלי חיים.


6. מים מהנפחיה

לפי דברי הסורנוס - גניקולוג מיוון שחי במאה השנייה לספירה - אישה שלא רוצה להיכנס להריון צריכה לשתות מים, בהם משתמש הנפח לקירור המתכת.

למרות העובדה שעדיין לא ברור למה האנשים האמינו בשיטה זו, אך נשים רבות התנדבו לעבוד עם העופרת במפעלים כדי להישאר עקרות בזמן מלחמת העולם השנייה. הדבר יכל להוביל לבעיות נוירולוגיות, אי ספיקת כליות, עוויתות, תרדמת ואף למוות.


7. דיאפרגמה מאופיום

נשים מסומטרה העתיקה השתמשו בקליפה של הצמח הזה כבדיאפרגמה במהלך קיום יחסי מין.


8. טמפון מעץ השיטה, תמרים ודבש

אחד המרשמים הראשונים הכתובים למניעת הריון היה פפירוס משנת 1550 לפני הספירה שנמצא במצרים. המתכון מתאר טמפון עשוי מכותנה גולמית, ספוג בתערובת של שיטה, תמרים ודבש.

למרות הפרימיטיביות שלו – השיטה עבדה, כיוון שעץ השיטה מותסס לחומצה לקטית, והמרכיב הזה נמצא בשימוש בקוטלי זרע גם היום.


9. קולה ומשקאות מוגזים אחרים

שטיפה עם קוקה קולה הפכה לחלק מהמסורת של מניעת הריון בתקופה שבין השנים 1950 ו -1960, כאשר שיטות אחרות של אמצעי מניעה לא היו זמינות. הרעיון הוא שקולה יכולה לשמש כקוטל זרע, הפך לסנסציה גדולה בטכס הענקת פרסי "שנובל", שנערך באוניברסיטת הרווארד באוקטובר 2008. הניסוי נערך במעבדה של אמצעי מניעה בבית הספר לרפואה של הרווארד. במחקר ערבבו ארבעה סוגים שונים של קולה עם זרע כדי לבדוק אם הקוקה קולה יכולה לשמש כאמצעי מניעה. במהלך ניסויי המעבדה, החוקרים מצאו שקולה הרגה את כל הזרעונים תוך דקה אחת. עם זאת, מדענים אחרים לא הצליחו לאשר את התוצאות הללו בניסויים נוספים.


10. דיאפרגמת לימון

מוזר, אך בשנות 1700, השתמשו בלימונים כבאמצעי מניעה יעיל למדי. הצורה של חצי לימון שימשה בתור דיאפרגמה, והחומצה שבהדר הרגה את תאי הזרע. עם זאת, מיץ לימון יכול לגרום לנזק לקירות הנרתיק, כך שהלימונים לא היו הבחירה החכמה ביותר.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> שיטות מופרעות למניעת הריון