הקרבות למען היופי


הקרבות למען היופי

7 "הקרבות" נוראיות של נשים למען יופי

פילינג כימי, צריבת עור, מדכאי תיאבון, ניתוחים פלסטיים ... היום, נשים רבות משתמשות באמצעים אלה ורבים אחרים כדי להיראות צעירות יותר, יפות יותר ורעננות יותר. בעזרת שיטות לא פחות מסוכנות, ניסו לשפר את המראה שלהן גם הנשים של המאות האחרונות. למשל, הן השתמשו ב:

1. ארסן

במאה התשע עשרה, האופנה החלה להכתיב כללים חדשים. לדוגמה, היה "כדאי" להשתמש בארסן כדי לגרום לניצוץ בעיניים, מראה רענן לעור ומראה מושך לגוף. כמובן, היו כללים מסודרים ללקיחת הארסן, ואם הנשים כבר התחילו להשתמש בו – הן היו צריכות להמשיך ולעשות זאת במשך כל חייהן. אחרת – מוות.
היו, גם תופעות לוואי – הארסן נאגר בבלוטת התריס והיה עלול להוביל למוות. אבל כאשר מדובר ביופי – הדברים "הקטנים" האלו לא יכלו לעצור את הנשים.


2. מחוכים

מה לדעתכן הגברים מצאו לדבר משעמם ביותר? ככל הנראה – גוף נשי בריא ופורח. הרי מדוע, אם כך, במאה התשע עשרה, המין החזק צד לווייתנים בחריצות כזו? אולי על מנת להכניס את הנשים למחוכים העשויים מעצם לווייתן. לבישת מחוך כזה - זה לא היה דבר קל. זה פגע בזרימת הדם ובאיברים הפנימיים.


3. קשירה של כפות הרגליים

מסורת מוזרה זו נוצרה ככל הנראה במאה העשירית. באותו הזמן, לילדות קטנות החיות בסין – עשו קשירה מיוחדת של כף הרגל, כדי שעם הזמן הן יוכלו להפוך ל- "לוטוס הזהב". התהליך של "פריחת הפרח הזה" היה כואב והוביל לעיוותים קבועות ברגליים ולצליעה חזקה. עם זאת, אלו היו התוצאות הרצויות על ידי הסינים. אחרי הכל, את הסבל הבנות היו צריכות לעבור כדי שיהיו להן רגליים קטנות והליכה לא יציבה.


4. תולעי סרט

בשימוש בדרך המגעילה הזו (בלשון המעטה), הנשים היו מסכנות במודע את חייהן בזה שהכניסו לגופן בכוונה טפיל מסוכן, וכל זה בשביל להרזות. ביצי תולעת הסרט נלקחו בצורה של גלולה, וכתוצאה מכך הטפיל שהיה חי לו במערכת העיכול זלל את כל המזון שאכל האדם, והאדם עצמו ירד במשקל. כמובן, אפשר היה להיפטר "מהאורחים" הללו, אך לא נראה שזה היה תהליך נעים.


5. פודרה מעופרת

בשנות ה- 1700 היה חשוב מאוד שהפנים של הנשים ייראו טוב. והדרך היעילה ביותר להסתיר את פגמי העור השונים הייתה פודרת עופרת. ראשית, היא הייתה זולה, ושנית – פודרה כזאת עשתה את העור משיי וחלק. עם זאת, כתוצאה משימוש במוצרי קוסמטיקה כאלה הנשים יכלו ללקות בשיתוק או לחלות בסרטן המוח.


6. קוסמטיקה רדיואקטיבית

היתרון הגדול ביותר של הקוסמטיקה הפופולריות ביותר בשנות השלושים של המאה שעברה בשם "Tho-radia" היה בכך שהיא הכילה כלוריד תוריום ורדיום ברוניד. הודות לרכיבים אלה, כאמור בפרסומת של מוצרי הקוסמטיקה - הנשים יכלו להיפטר משומניות, אדמומיות, פצעונים, אקנה, פיגמנטציה, קמטים ודברים אחרים בעור. ואכן השתמשו בקוסמטיקה זו באופן פעיל, עד שלנשים התחילו להתפרק הלסתות.
 

7. בלדונה

הייתה תקופה, בה שמו טיפות של מיץ הצמח הזה לתוך העיניים, כדי שיהיה בהן ניצוץ. תחת השפעת בלדונה גם האישונים התרחבו. עם זאת, לאחר זמן מה – הנשים היו צריכות לשלם על היופי הזה ביוקר, כי הן איבדו את מאור עיניהן.


אפשר להישאר יפות מבלי לפגוע בעצמכן. וטוב להזכיר לעצמיכן שהיופי גם בא מבפנים, והאור הפנימי יאיר את פניכן יותר טוב מכל דבר אחר.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הקרבות למען היופי