הפונקציות הנסתרות של עכבר המחשב


הפונקציות הנסתרות של עכבר המחשב

7 פונקציות נסתרות של עכבר המחשב

המקלדת והעכבר הפכו כבר לדברים כל כך מוכרים בחיינו, שאפילו נדמה לנו שכאן – לא יהיו שום הפתעות. קורה שאנו מגלים במוצרים מוכרים לחלוטין, תכונות ופונקציות לא ברורות לגמרי. היום אנחנו רוצים להציג בפניכם, ולחלק מכם להזכיר כמה דרכים נסתרות להשתמש בעכבר המחשב.

1. הדגשה חלקית של הטקסט

כולנו יודעים, שכדי לסמן את הטקסט – צריך להחזיק את לחצן העכבר השמאלי ולהגיע למיקום הרצוי של הטקסט (כאילו למשוך את הסמן לאורך הטקסט). עם זאת, אם אנחנו צריכים לסמן טקסט בדף ארוך, כלומר דף שצריך לגלגל כדי להגיע לסופו – זה לא תמיד נוח. לכן, אנו מציעים לכם להשתמש בדרך הבאה:
לחצו על כתפור השמאלי של העכבר בתחילת המיקום הרצוי, ואז גלגלו לסוף הטקסט (או לסוף הקטע שאתם רוצים לבחור), תלחצו ותחזיקו Shift על המקלדת ותלחצו עם העכבר במקום הרצוי. כל הקטע הנמצא בין שתי לחיצות העכבר שלכם – ייבחר.


2. מעברים קדימה ואחורה בדפדפן

בדפדפן כדי לעבור לדף הקודם או הבא לא חייבים ללחוץ על הכפתורים המתאימים בסרגל הכלים. אתם יכולים פשוט להחזיק את המקש Shift, וללחוץ ולסובב את גלגל העכבר קדימה או אחורה.


3. זום פנימה והחוצה

באפשרותכם גם לשנות את גודלה של תצוגת הדף. לשם כך, צריך לסובב את גלגל העכבר בזמן שאתם מחזיקים CTRL במקלדת.


4. קליק כפול ומשולש

כולם יודעים שכדי לבחור מילה, צריך לעשות לחיצה כפולה עליה. אבל תעשו לחיצה משולשת – ותוכלו לבחור פיסקה שלמה מהטקסט בבת אחת. נסו את זה, זה הרבה יותר קל מאשר למשוך את הסמן מעל הפסקה.


5. גרירה בעזרת הלחצן הימני של העכבר

כדי להעביר קבצים ב-Windows אנו משתמשים ב- "גרירה ושחרור" – זאת אומרת אנו לוקחים אלמנט, גוררים אותו ומשחררים במקום הרצוי. אבל אם תעשו את אותה הפעולה בעזרת לחיצה על הכפתור הימני של עכבר המחשב - תוכל לראות בנוסף תפריט שיאפשר לכם לא רק להעביר, אלא גם להעתיק את הקובץ, וליצור קיצור דרך למקום הנכון.


6. בחירת מספר קטעים בטקסט

אם אתם עובדים עם טקסט ארוך ואתם רוצים לבחור רק את הקטעים המעניינים – לא צריך לעשות את זה אחד אחד. אתם יכולים להחזיק את מקש CTRL ולהדגיש את המילים הרצויות, את המשפטים והפסקאות. ואז להעתיק את הכל בבת אחת למקום הרצוי.


7. פתיחת קישורים בכרטיסיה חדשה

משתמשים רבים כבר מזמן התרגלו, שאפשר לפתוח קישור בכרטיסיה חדשה על ידי לחיצה על הקישור בעזרת הכפתור האמצעי של העכבר (הגלגל). עם זאת, אם הגלגל שבור ולא נלחץ, תמיד טוב לדעת שתוכלו לעשות את אותו הדבר בדרך שונה – פשוט תלחצו על הקישור בכפתור שמאל של העכבר, תוך כדי לחיצה על מקש ה- CTRL במקלדת.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הפונקציות הנסתרות של עכבר המחשב