עובדות מעניינות על ארוחת בוקר


עובדות מעניינות על ארוחת בוקר

 
1. לכל עם יש טעם והעדפות משלו. לדוגמה, הבריטים מכינים לארוחת הבוקר דייסת שיבולת שועל, ביצה קשה ותה חזק. האמריקאים לרוב שותים מיץ תפוזים ואוכלים דגני בוקר, טוסטים וכריכים עם חמאת בוטנים. וארוחת הבוקר המסורתית הצרפתית - זה קרואסונים וכוס קפה עם חלב.

2. נהוג להאמין, שארוחת הבוקר הבריאה ביותר – היא אנגלית, האמריקאית - היא המהירה ביותר, והכי טעימה – היא הצרפתית. ובכן, יש לנו מה ללמוד!

3. מדענים רבים מאמינים, שאנשים בוגרים יכולים להתחיל את תזונתם היישר מארוחת הצהריים. גם מאמינים, שהחשיבות של ארוחת בוקר בריאה – היא המצאתם של יצרני דגני הבוקר.

4. המשפט: "את ארוחת הבוקר תאכל בעצמך, ואת ארוחת הערב תיתן לאויבך" כנראה רחוק מהאמת. אחרי שנחתם בשינה, הגוף שלכם לא צריך מייד כמויות גדולות של מזון. העיכול הוא תהליך קשה, שנמשך 3-4 שעות. לכן לא צריך להפריז עם כמות הנאכל בארוחת הבוקר.

5. המומחים מהמכון לתזונה מאמינים, שארוחת בוקר מושלמת צריכה להיות מורכבת מ: דגנים, פירות ומוצרי חלב.

6. החוקרים האמריקאים מצאו, שילדים ובני נוער אשר אוכלים ארוחות בוקר - הראו רמה גבוהה יותר של אינטליגנציה ונוכחות גבוהה יותר מאלה שמעדיפים לא לאכול ארוחות בוקר.

7. יש ראיות לכך, שארוחת הבוקר משפרת את הזיכרון ומשפרת את הביצועים של ילדים בבית הספר. פשוט כאשר דעתו של התלמיד לא מוסחת על ידי הרעב - הוא צולל עם הראש לתוך הלימודים.

8. ארוחת הבוקר היקרה ביותר הוגשה בשווייץ בשנת 2003. זה קרה במסעדה המסתובבת ההררית. תארו לעצמכם, במרכז "הקרחון", בעודם מוקפים בפסגות הרים פנטסטיות - חבורה של מליונרים אכלה ארוחת בוקר בשווי 600000 יורו. כל המעדנים הידועים היו נוכחים על השולחן.

9. על פי הסטטיסטיקה, הנהגים שלא אוכלים ארוחת בוקר בבית נוטים יותר להיות מעורבים בתאונות דרכים.

10. התזונאים ממליצים להתחיל את הבוקר עם כוס מים, תה או מיץ. הנוזל יעזור לגוף להתעורר ולהתחיל את תהליך העיכול. אל תזניחו גם את מוצרי החלב.

11. המומחים ממליצים למי שנוטה להתעורר מוקדם - להימנע מקפה לארוחת הבוקר. אבל תה ירוק – זה משהו הכרחי. והכי חשוב, אל תשכחו לאכול ארוחת בוקר. ועבור אלה שאוהבים לישון עד מאוחר – ההפך הוא הנכון. בבוקר הם פשוט לא יתעוררו בלי קפה. בנוסף, בשעות המוקדמות של הבוקר, התיאבון שלהם גם כן עוד לא מתעורר. לכן ארוחת בוקר שלהם צריכה להיות קלה, אבל אחרי שעה או שעתיים - זה הזמן לאכול.

12. האפיפיור נוהג לאכול לארוחת בוקר ... פיצה! הוא אפילו בירך את יצרני הפיצה, וזה לא מפתיע - כי הוא אינו מכיר בכל מזון אחר מלבד פיצה לארוחת בוקר, צהריים וערב...

13. המסורת של שתיית מיץ תפוזים בכל בוקר – קיימת בכל מדינות אירופה ובאמריקה. וזה לא לשווא. המיץ נותן אספקה טובה של וויטמין C ליום.

14. תאכלו דגני בוקר עם חלב לארוחת בוקר – ולא תרצו לאכול עד ארוחת הצהריים. בנוסף זה יספק לכם את הכמות הדרושה של האנרגיה.

15. המדענים הברזילאים גילו עובדה מעניינת: אנשים שאוכלים לפחות שלושה תפוחים ביום – יורדים במשקל. הסיבה לכך היא הכמות הגדולה של סיבים ומים בתפוחים, ולכן יש צורך לאכול פחות מזונות אחרים.

16. על פי הסטטיסטיקה, בגרמניה כרבע מאוכלוסיה (25%) – אינם אוכלים ארוחות בוקר.

17. ישנם אנשים, אשר מדלגים על ארוחת הבוקר במאמץ לרדת במשקל, אבל במציאות, הם רק עולים במשקל ולא מאבדים אותו. זכרו: הימנעות מארוחת הבוקר יכולה להוביל להשמנת יתר.

18. לדברי תזונאים רבים, מצב הרוח שלנו והזיכרון שלנו - תלויים במה שאנו אוכלים. המומחים ממכון התזונה גילו, הרבה עובדות מעניינות שיכולות להיות שימושיות לכולנו. לדוגמה, לאחר צריכת ממתקים בבוקר - אנחנו לא מגיעים למצב של עירנות, אלא להיפך – פעילות הגוף שלנו יורדת.

19. הזמרת מדונה, במשך 3 שעות לפני ארוחת הבוקר עושה יוגה. ולאחר מכן היא אוכלת לארוחת בוקר מרק ירקות נוזלי ושותה כוס מיץ טבעי.

20. מסתבר שאסור להתעמל בבוקר על בטן ריקה. אם לא תאכלו לפני ריצת הבוקר – יוכל להופיע בגופכם מחסור בסוכר. 

21. כמה שארוחת הבוקר גדולה יותר – כך פחות האדם יאכל במהלך היום. בבוקר עדיף לצרוך מזונות עשירים בחלבון – כך במשך זמן רב לא תרגישו רעב.

22. תושבי עיר פורטוגזית אחת קבעו שיא – הם בישלו ואכלו את ארוחת הבוקר הגדולה בעולם. תוך 10 שעות, כ -25,000 איש צרכו 10 טון של חלב -ו35,000 חבילות של פתיתי תירס.

23. המלצת המומחים: בארוחת הבוקר – הכי חשוב זה לדעת מתי להפסיק.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על ארוחת בוקר