הנישואים המושלמים


הנישואים המושלמים

מה הם הנישואים המושלמים, ואיך מגיעים לזה?
 
רוב הגברים והנשים חולמים שהמשפחה שלהם תהיה מושלמת. אבל ההבנה של האידאל אצל כל אחד מהם - לעתים קרובות שונה. לכן, יש לנתח את נקודת המבט הכלליות בנושא זה.

כמעט כל גבר מאמין שהוא צריך להיות ראש המשפחה, ועליו לקבל את כל ההחלטות החשובות. במידה מסוימת, זה נכון. ואפילו רוב הנשים מאמינות, שמערכת היחסים בין גבר ואישה תלויה יותר בגבר.
וזה לא סוד שזה נותן להן סיבה טובה להאשים את הגברים בכל הצרות.

נשים, בשל טבען, לרוב לא רוצות לקחת על עצמן תפקיד מנהיגותי. הן מתלבטות לעתים קרובות ומפחדות לעשות טעות.

סקרים שונים מראים, שלמרות הכל, רוב הנשים והגברים מעדיפים מערכות יחסים, בהן אין "מנהיג" בולט.

בהתבסס על סקרים אלו, פסיכולוגים הגיעו למסקנה שהנקודות העיקריות והחשובות ביחסים בין בני המשפחה הן הבנה וכבוד הדדי. על בסיס זה, נבנים האספקטים האחרים והחשובים של יחסים במשפחה. בלעדיהם - אי אפשר לנהל חיי מין נורמלים או לפתור בקלות ענייני משפחה שגרתיים. כדי לארגן את התיאום בין בני הזוג - חשוב מאוד לחלק באופן שווה את מטלות הבית.

המטלות לא צריכות לבוא בכפייה. להיפך, צריך לגרום לכך שהן ייראו קלילות. זה יכול להיות מושג, לדוגמה, על ידי ניקוי קולקטיבי של הבית. כאשר אתם מנקים ביחד את הבית – אתם גם מנקים את מערכת היחסים שלכם מלכלוך שהצטבר, וממלאים אותה באור ונעימות. חשוב לזכור, שמערכות יחסים מוצלחות אינן מתבססות על המאמצים של רק אחד מבני הזוג.

משפחות מאושרות רבות יודעות, שלא צריך כל כך הרבה בשביל אושר. הבנה, כבוד הדדי ויכולת להתפשר – זה כל הסוד. יחסים אינטימיים בין בני הזוג – הם גם אחד מהחלקים החשובים ביותר של הנישואים המושלמים. אך בימינו את המקום הראשון תופסים יותר ויותר דברים חומריים וקריירה. אבל שום קריירה לא יכולה להחליף בית חם. כדי לשמור על בית כזה, מאוד חשובים הדברים הבאים: נאמנות של בני הזוג, אמון אחד בשני ויחס רציני של הבעל והאישה לחיי המשפחה.

כמובן, כל זה צריך להיות מבוסס על אהבה הדדית. לא כולם מצליחים למצוא באופן מיידי את הנפש התאומה "שלהם". הרבה אנשים חיים על בסיס "התרגלות" – וחיים באושר. אבל אנו בספק אם אפשר לקרוא למשפחה כזאת – משפחה מושלמת.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הנישואים המושלמים