מיתוסים הקשורים לאלכוהול


מיתוסים הקשורים לאלכוהול

1. המיתוס על החטיף.

נהוג להאמין, שאם אתם אוכלים מזון בזמן שתיית אלכוהול – ההנגאובר יהיה חלש בהרבה.

זה לא נכון. למעשה, המזון שבקיבה פשוט דוחה את ההשפעה של האלכוהול. כך, אתם מצליחים לשתות יותר ולהשתכר פחות. וזה אומר, שאתם שותים יותר מדי, ועולים בהרבה על הנורמה האישית שלכם. אבל כל מה ששתיתם - במוקדם או במאוחר יגיע לדם, ולכן תקבלו את אותה כמות "הרעל" שצרכתם.

אם תוסיפו לזה את העובדה, שאכילת מזון שומני ובשרי מגדילה באופן דרמטי את העומס על הכבד, שגם כך מושפע מהאלכוהול – תקבלו תמונה לא משמחת.


2. המיתוס על "הפחתת האחוזים".

נהוג להאמין, שאם תשתו משקאות חריפים לאחר ששתיתם משקאות עם אחוז אלכוהול נמוך יותר - ההנגאובר יהיה פחות חזק מאשר כשאתם עושים את ההפך.

למעשה, כל ערבוב של אלכוהול – זה דבר רע. ואיך אתם מערבבים – כבר לא משנה.


3. מיתוס על התייבשות.

נהוג להאמין, שאם תשתו הרבה מים במהלך הבילוי – לא יהיה לכם הנגאובר.

למעשה, אתם פשוט "תתנפחו" יותר למחרת, כי הבעיה היא לא במחסור בנוזלים, אלא בחלוקה הלא נכונה שלהם בגוף. לשתות מים צריך בבוקר – כדי לשחזר את נפח הדם.


4. המיתוס על התוכן הקלורי.

אלכוהול בעל ערך קלורי גבוה מאוד, והוא יכול לגרום להשמנה.

אם נשרוף את האלכוהול כמו דלק, האנרגיה שתתקבל באמת תהיה רבה. אבל בגוף שלנו, האנרגיה הזו לא נספגת. יתר על כן, אנחנו צריכים להשקיע הרבה אנרגיה בפירוק והוצאה של אלכוהול.


5. המיתוס על אפקט ההתחממות. אלכוהול – מחמם?

אתם באמת יכולים להרגיש חם יותר, אבל זו תהיה אשליה. אלכוהול לא מחמם, אלא מרחיב את כלי הדם. לכן, להתחמם בעזרת וודקה או יין מחומם אפשר רק כשאתם נכנסים מקור שבחוץ לבית חם. לשתות אלכוהול (אפילו חלש) בקור – זה מאוד מסוכן!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מיתוסים הקשורים לאלכוהול