טיפולים "רפואיים" מוזרים


טיפולים "רפואיים" מוזרים

אנו מציעים לכם מבחר של טיפולים רפואיים מוזרים ואקזוטיים, הנמצאים בשימוש במדינות שונות:


1. "ארון מתים מוזיקלי"

שיטה זו צוברת פופולריות בעיר הסינית שניאנג (בירת מחוז ליאונינג). נכון להיום, כאלף אנשים כבר חוו את כוחו הפלאי של תהליך "תחיית המתים".
לאנשים הנמצאים בלחץ או במצב מאוד מדוכא - מציעים "להיוולד מחדש" בסימולציה של מוות תחת פיקוחם של פסיכולוגים. במרכז לטיפול פסיכולוגי למטרה זו עשו חדר מיוחד בשטח של חמישה מטרים רבועים, בו העמידו ארון מתים שהוכן לפי כל הכללים.

לפני הכניסה לארון המתים, האדם צריך לכתוב מכתב התאבדות. כדי ליצור את האווירה הנכונה, משמיעים ל- "מת" גם הקלטה של תפילת אשכבה. הוא נמצא בארון, מכוסה בשמיכה לבנה עם מכסה סגור. כעבור חמש דקות נשמע בכי של תינוק, ולאחר מכן המטפל פותח את הארון לצלילי מוזיקה חיונית. אומרים שזה עוזר...


2. "סטירת יופי"

רופאה, אשר למדה בטייוואן טריקים קוסמטיקאים, פתחה סלון יופי בסן פרנסיסקו, ושם היא מחזירה את הצעירות לעור בעזרת... סטירות! טיפול מרענן תאילנדי מסורתי, הכולל הצלפות ועיסוי - באמת עוזר לטפל בקמטים, לסגור את הנקבוביות ולשפר את גמישות העור ללא ניתוח. המומחית לוקחת על כל פגישת סטירות שנמשכת כ- 15 דקות – 350 דולר, והיא מאוד פופולרית.


3. טיפול "פסי רכבת"

שיטה מוזרה מאוד של טיפול פופולרית באינדונזיה: כל יום, אנשים נשכבים על הפסים בתקווה שהרטט החשמלי של הרכבת המתקרבת ירפא אותם מהמחלה. שיטה זו הפכה לפופולרית הודות לאגדה על איש סיני, אשר היה כל כך נואש ממחלתו עד שהחליט להתאבד. הוא נשכב על פסי הרכבת, אבל אז פתאום הרגיש שהגוף שלו השתחרר באורח פלא מהמחלה הנוראית.

ועכשיו, לאנשים עם סוכרת או לחץ דם גבוה מגיעים באופן קבוע כדי לשכב על המסילות. הם שוכבים עד לרגע האחרון, וממש קופצים מתחת "לאף" של הרכבת המגיעה, ולאחר מכן נשכבים מהר כאשר הרכבת עוברת, כדי לא לפספס את הרטט של התרחקותה.
אנשים נשארים נאמנים לצורה המוזרה הזו של טיפול עצמי, למרות הסיכון הברור של חייהם ואיום במעצר.


4. טיפול פסיכולוגי כלבי

בטח כבר שמעתם על טיפולים, בהם נעזרים בכלבים. אבל זה מקרה מיוחד מאוד – מדובר בפסיכותרפיסטים שהם כלבים.

אנשים שאוהבים לדבר עם חיות המחמד שלהם - אינם נדירים. ועבור אלה שאין להם לא חתול רחום ולא כלב קשוב – קיים טיפול מיוחד, בו הרופא בעל הזנב אשר יביט בעיניים מסורות וחכמות יקשיב לכל מה שתרצו לספר לו.

הרעיון של יצירת שיטה כזו נתפס לאחר סקר, אשר מצא ש- 85% מבעלי החתולים והכלבים מדברים עם החיות שלהם על הבעיות במשפחה או בעבודה.


5. טיפול בדגדוג

אנשים בעלי עור רגיש לדגדוגים יקשרו את זה לעינוי ולא לטיפול, אך המומחים מ- CosquilleArtespa (ספרד) סבורים, שדגדוג יכול להשיג תוצאות טיפוליות מדהימות. נכון, זה לא דגדוג רגיל - מטרתו היא לא לגרום לאנשים להתפתל.

במהלך הפגישה, שני אנשים נוגעים בגופו של המטופל בעדינות בעזרת קצות אצבעותיהם, ולעתים קרובות מוסיפים גם נגיעות עדינות בנוצות. ההשפעה של טיפול כזה – מרגיעה מאוד.
היוצרת של השיטה - איזבל איירס מאמינה, שבעזרת נגיעות אלו המטופלים חוזרים לילדותם, ומשחזרים את התחושות הנעימות הראשונות.


6. "לידה שנייה"

הטיפול מאוד שנוי במחלוקת משמש לטיפול ב- "הפרעת התקשרות בילדות", שנובעת מ- "היעדר קשר רגשי של הילדים עם ההורים". לרוב, ניתן לפגוש הפרעות כאלה אצל ילדים מאומצים. הטיפול הזה שנוי במחלוקת גם בגלל מספר השערוריות הקשורים אליו – תמיד פורצת התעניינות חדשה בטיפולים אלו כאשר מישהו מת תוך כדי טיפול. כרגע מתועדים שישה מקרים כאלה.

בשנת 2000 למשל, במהלך הטיפול נפטרה מחנק קנדיס ניומייקר בת ה- 10, לאחר שעטפו אותה חזק מדי בכמה שכבות של בד ואילצו אותה לצאת מהן – כדי "להיוולד מחדש". מלבד העובדה שהגוף של הילדה היה עטוף בחוזקה, היא גם הייתה צריכה להתגבר על ההתנגדות של המטפלים והאם האומנת שלה, שתפעילו לחץ עליה מלמעלה בעזרת משקלם. משקל זה בסך הכל עלה על 300 ק"ג. קנדיס לא הייתה מסוגלת לצאת ונחנקה מתחת לבד. בוידאו, שצולם במהלך "הטיפול" ניתן לשמוע אותה מתחננת:
-  "אני הולכת למות. בבקשה, אני לא יכולה לנשום...".
-  "את רוצה למות?" - הייתה תשובתו של המטפל - "אז תמותי. קדימה, תמותי עכשיו".

כאשר סוף סוף שחררו את הילדה, היא הייתה מחוסרת הכרה. בבית החולים קבעו את מותה.
לאחר המקרה הזה, הטיפול הזה נאסר לפי החוק בקולורדו, וארבעת המשתתפים בטיפול הטרגי נכנסו לכלא.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> טיפולים "רפואיים" מוזרים