התמונה האחרונה של טיילר



התמונה האחרונה של טיילר

סיפורו של תצלום אחד
 

"אנשים רבים ראו את התמונה הזאת, אבל לא כולם מכירים את סיפורה.


בשנת 1985, טיילר קירק בן ה- 13 (הילד שבתמונה) זכה להצטלם בפרסומת עבור ממרח שוקולד ידוע. זה היה סרטון פרסומת טיפוסי למדי, בו הנער ישב בחזית ביתו ובעצב נגס בתפוח. לאחר מכן, לפי התסריט – חוזרים הוריו מהחנות, ומראים לילד שקנו לו את ממרח השוקולד הזה. הילד רץ בשמחה ומכין לו כריך.

על סט הצילומים, עמד סל ענק של תפוחים אדומים – למקרה ויצטרכו לצלם הרבה פעמים. אך יצא כך, שאת הקטע עם התפוח צילמו ישר מניסיון השני, וכך הסל הפך לזמין לכל אנשי הצוות.

הצוות היה מורכב מאנשים יצירתיים, ופשוט לאכול את התפוחים – נראה להם משעמם מדי. אי שם באולפן הסמוך, הם מצאו קשת ספורט, והחלו לירות חצים בתפוחים.

בין הצלמים היה ג'ייסון אדרלי, שבקולג' עסק בירי מקשת. עלה בראשו רעיון מבריק - לעשות צילום משני חלקים: בצילום יופיעו פנים של אדם עם תפוח על ראשו, ואותן הפנים עם תפוח וחץ בתוכו. כל זה כדי להראות את ההבדל בין הרגשות: הלחץ לפני והאיפוריה שאחרי.

טיילר חסר המנוחה שמע את כל השיחה, והתנדב להיות "המטרה", והצלם הסכים.

העמידו את טיילר עם הגב לעץ דקורטיבי, כיוונו את המצלמה ועשו את הצילום הראשון. ג'ייסון לקח לידיו את אחד התפוחים, אבל אז עלה בראשו רעיון נוסף - לצלם תמונה שלישית, המייצגת אותו מכוון את הקשת אל הילד. זה לא היה נראה כמשהו מסוכן. ג'ייסון התרחק למרחק 5 מטרים, משך בחוט וכיוון את הקשת בכוונה הרחק מהילד. הצילום נעשה, ומי שעשה את התמונה, צעק: "חכה רגע, עוד לא הכנסנו חץ לתפוח!". ג'ייסון שבזמן זה התחיל להוריד את הקשת שחרר בטעות את החץ, שפגע היישר במצחו של הילד. הצלם לחץ על כפתור המצלמה בדיוק באותו הרגע... וכעבור שנייה טיילר קירק נפל מת.

ג'ייסון אדרלי נידון ל- 35 שנות מאסר".

אנו לא יודעים מי המציא את הסיפור הזה, שמתפרסם לו באינטרנט, אבל במציאות -  זה פשוט פוסטר של מרתון ווידאו בקופנהגן משנת 2004.

אז אל תהיו תמימים, ואל תאמינו לכל מה שאתם קוראים באינטרנט...

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> התמונה האחרונה של טיילר