הניסויים הנוראים ביותר



הניסויים הנוראים ביותר

מאז הופעתו של פרנקנשטיין, בדמיונם של האנשים נמצאים סיפורים על מדענים מטורפים וניסוייהם הלא פחות מופרעים. אבל לפעמים, האמת היא אפילו יותר נוראית מהדמיון. לפניכם הניסויים הנוראיים ביותר שנעשו אי פעם.


1. "בליעת" כדור הארץ על ידי חורים שחורים.

כאשר הפיסיקאים הפעילו בפעם הראשונה את ה- Large Hadron Collider, לפחות כמה אנשים עצרו את נשימתם. במשך שנים רבות הייתה קיימת שמועה, שמאיץ החלקיקים עלול ליצור חורים שחורים זעירים, שמסוגלים להשמיד את כדור הארץ. בשנת 2008 קבוצה של חובבים אף הגישה תביעה שבה הם טענו שחייבים למנוע הפעלת מאיץ החלקיקים, בטענה שהתנגשויות האטומיות יכולות להוביל לסופו של העולם.

למרות שבמידה מסוימת זה נשמע מתקבל על דעת, אין כמעט שום סיכוי ש-LHC יהרוס את כדור הארץ. המחקר המקיף העריך שקרינה קוסמית המגיעה לכדור הארץ, יוצרת יותר אנרגיה בהתנגשות מאשר מאיץ החלקיקים. על פי מחקר זה, הטבע כבר ביצע כמאה אלף הפעלות של מאיץ החלקיקים בכל רחבי העולם, וכדור הארץ עדיין קיים למרות הכל.

עם זאת, אפילו אם העולם ייהרס, יש לנו לפחות פרס ניחומים: בתחילת שנה זו, פיזיקאים שוויצרים הודיעו שהם מצאו חלקיקים שיכולים להיות הבוזון של היגס - החלקיק החמקמק, שנותן מסה לכל החלקיקים האחרים.


2. כלבי - זומבי

בשנת 1940, המדענים הרוסים פרסמו סרטון וידאו שהציג ראשים ערופים של כלבים, שנשארו בחיים למשך כמה שעות. הם היו מניעים את אוזניהם בתגובה לקול ואפילו ליקקו את פיהם. המדענים טוענים שיכולים להחזיק את הראש בחיים בעזרת מערכת מחזור דם מלאכותית.
עם זאת, זו הייתה הפעם הראשונה שהמדענים יצרו כלבי זומבי.
בשנת 2005, המדענים האמריקאים יצרו עוד "קבוצה" של כלבים זומבים. הצוות הרג במהירות את בעלי החיים, ניקז את הדם מהגוף שלהם, והחליף בתמיסת חמצן וסוכר.

שלוש שעות לאחר מכן, הצוות עשה להם עירוי דם ונתן מכות חשמל. הכלבים הוחיו, ולמרות שלחלק מהם היה נזק בלתי הפיך - רובם נשארו כפי שהיו "לפני המוות". המחקר נעשה לשם בדיקה, האם טיפול כזה עשוי יום אחד להחיות אנשים שאיבדו הרבה דם תוך זמן קצר.


3. שליטה במוח

בשנת 1950, CIA התחילו בתכנית סודית בשם MKULTRA, שבה הם חיפשו תרופות ושיטות אחרות לשליטה במחשבות. במשך שני העשורים הבאים, הם השתמשו בסמים הזייתיים, מניעת שינה וטיפול בהלם חשמלי בשאיפה לשטיפת המוח המושלמת.

מדעני ה-CIA ביצעו כ- 150 ניסויים במסגרת התכנית. באחד מהם, למשל, הם בדקו את ההשפעה של LSD במצבים חברתיים רגילים, כאשר הם חילקו את הסם למבקרים התמימים של הברים של ניו יורק וסן פרנסיסקו (ללא ידיעתם, כמובן). במקרים אחרים, הם נתנו לנרקומנים סמי הזיות ואמרו שזה הרואין.

בשנת 1973, ראש ה-CIA ריצ'רד הלמס שהושפע משערוריית ווטרגייט, הורה להשמיד את כל המסמכים הקשורים לפרויקט. עם זאת, מספר מסמכים לא הושמדו, ובשנת 1977 הם פורסמו.


4. אחיות קטלניות

בעוד ה-CIA עבד על שליטה במוח, התברר שזה די קל לגרום לאנשים לעשות מה שרוצים שהם יעשו על ידי בקשה בצורה ראויה.
בשנת 1963, הפסיכולוג החברתי סטנלי מילגרם הוכיח, שסטודנטים באוניברסיטת ייל היו מוכנים לגרום לאדם זר כאב קשה, אם הם התבקשו לעשות זאת על ידי אדם סמכותי.

אבל הפסיכיאטר צ'ארלס הופלינג רצה לראות איך הציות ישפיע על ההחלטה כאשר האדם אינו יודע שהוא חלק מניסוי. במסמך תחת הכותרת "מחקר ניסויי של יחסי רופא - אחות", הוא תאר את המחקר הזה כך:
רופא לא ידוע קרא לאחיות אמיתיות לעבוד במשמרת לילה בבית החולים, וביקש מהן לתת לחולים תרופה לא רשומה במינון כפול מהמורשה. "התרופה" בניסוי זה הייתה למעשה גלולת סוכר בלתי מזיקה, והרופא היה מזויף.

זה מפחיד שביצעו ניסוי כזה, אך יותר מפחידות התוצאות: 21 מתוך 22 אחיות צייתה להוראות הרופא.  הרופא אמר בבירור את שם התרופה, והאחיות בטוח ידעו שזו תהיה מנת יתר. האחיות גם הפרו את חוקי בית חולים, כאשר קיבלו הוראות בטלפון ונתנו תרופות "בלתי מורשות". מחקר זה מראה כיצד "ההילה של הכוח" מטשטשת שיפוט אתי של אנשים.


5. פצצות - עטלפים

במהלך מלחמת העולם השנייה, חיל נחתים אמריקאי עבד על פרויקט שמטרתו הייתה לאמן עטלפים כמפוצצים מתאבדים במלחמה נגד היפנים. רופא שיניים מפנסילבניה - ליטל אדמס, הציע את הרעיון לראשונה לבית הלבן בשנת 1942, לאחר ביקור במערה מלאה בעטלפים בניו מקסיקו. אדמס הציע לחבר לחיות הקטנות חומר נפץ, ולהשתמש ב- echolocation לצרכיהם.

על פי התכנית של אדמס, העטלפים שיגיעו ליפן, יעדיפו להתמקם בפינות של מבני העץ בערים היפניות הצפופות. חיל הנחתים תפס אלף עטלפים ופיתח פצצות זעירות שנועדו לחיבור בעזרת הרצועה לגבם, אבל בשנת 1943 הפרויקט בוטל, כנראה בגלל שממשלת ארה"ב עשתה התקדמות בפיתוח פצצת האטום.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הניסויים הנוראים ביותר