הקנאה הנשית


 

הקנאה הנשית

ביטחון עצמי – הוא המפתח לעמידות של האישה מפני הקנאה. לפחות, כך אומרים הסוציולוגים שחקרו את הנושא. אם האישה מוצאת את עצמה יפה ומושכת את בני המין השני – לא צפוי שתופיע אצלה קנאה.


יכולת של האישה לאהוב את עצמה היא חשובה ביותר כדי שמערכת היחסים שלה עם בן זוגה תתפתח בצורה הרמונית. חוסר ביטחון וחוסר אמונה ב- "קסם הנשי" שלה יובילו לאובדן אמון בעצמה ובבן זוגה. סימפטום של חוסר ביטחון – צלצולים תכופים לבן הזוג, עם שאלות פולשניות כמו "איפה אתה?", "מתי אתה חוזר?", "מה אתה עושה?"...

למעשה, התנהגות זו אומרת שהאישה חוששת שהגבר שלה יכול להיות לצד אישה אחרת, איתה הוא ירצה לבגוד בה, וכך היא מנסה לשלוט על המצב. התנהגות כזו נועדה לכישלון, משום שזה הורס בהדרגה את האמון והורג את הרגשות.


קנאה בדרך כלל משפיעה על אנשים בצורה השלילית ביותר. ישנה הערכה, שקנאה בלתי מרוסנת מקצרת את החיים בעשר שנים. אצל הקנאים עולה לחץ הדם ומתפתחות מחלות לב.


לכן, החופש שניתן לבעל, אמון בו וביטחון עצמי – הם תנאים הכרחיים לנישואים בריאים ומאושרים.

למסקנות מעניינות על אנשים שיש להם את הנטייה הגדולה ביותר לקנאה, הגיעו המדענים הקנדיים. מתברר שהאנשים שיש להם אסימטריה חזקה בחלקי הגוף – נוטים להיות קנאים גדולים. לאנשים כאלה יש פחד להישאר לבד, ויש להם תסביכים הקשורים למראה החיצוני.


המדענים מאמינים, שהקנאה הנשית נגרמת לא רק על ידי חוסר ביטחון עצמי, אלא יש לזה גם בסיס ביולוגי. שיא הקנאה הנשית מופיע בתקופת החיזור, בהריון ובמהלך השנים הראשונות של חיי ילדיהן. זה דבר טבעי לגמרי, כי הנאמנות וההגנה של הגבר דרושים במיוחד בתקופות אלו - כדי לקיים כראוי את פונקציית הרבייה.

גם הביוכימאים תרמו לחקר קנאת האישה. מתברר שהביטחון העצמי של הנשים תלוי במצב של רמות ההורמונים שלה. על סמך מחקרים שנערכו באוניברסיטת אוטרכט, החוקרים ההולנדיים הגיעו למסקנה שמי שאחראי על חוסר ביטחון בנשים הוא הורמון הטסטוסטרון. אם הוא גבוה מרמות נורמליות, האישה תתנהג בזהירות וחשדנות למידע שהיא תקבל על בן זוגה, דבר היכול להתפתח לקנאה כואבת.


באוניברסיטת אוטרכט ערכו ניסוי, בו השתתפו 364 נשים שחולקו לשתי קבוצות. לקבוצה אחת של נשים עשו זריקות קטנות של טסטוסטרון ועקבו אחר רמות האמון שלהן. המומחים הגיעו למסקנה, שהקנאה הנשית אשר התחזקה בשל רמות גבוהות יותר של ההורמון הזכרי (טסטוסטרון) בגופן היא תוצאה של האבולוציה של אדם.

בזמנים קדומים, בגברים הטסטוסטרון היה אחראי על הכרה בסכנה, ואצל הנשים הוא היה מיוצר בכמויות קטנות בלבד. שינויים בתנאי החיים, ההורמונים שנשים לוקחות ושינויים הקשורים לגיל מובילים לעליה ברמות הטסטוסטרון ולביטויי רגשות "גבריים". וכמובן, גם להגברת הקנאה.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הקנאה הנשית