מדוע הגברים מעריצים את החזה הנשי


מדוע הגברים מעריצים את החזה הנשי

כולנו לפחות פעם היינו עדים למצב, בו הגברים, כאילו מהופנטים - מביטים על שדיה של אישה. במקרה כזה, אפילו אצל הגבר הכי מתקדם, המבט במהלך השיחה כל הזמן מנסה לגלוש למטה...

שני חוקרים אמריקאים - לארי יאנג ובריין אלכסנדר, החליטו למצוא הסבר לתופעה זו.

המחברים טוענים, שהסיבה האמיתית לכך שגברים הטרוסקסואלים בוהים בחזה הנשי היא הורמון, אשר משתחרר בתקופת הנקה, ועוזר לבנות קשר חזק בין האם לילד. הורמון זה מעודד אותנו יותר מאוחר לבנות קשרים חזקים בין גבר ואישה.

לדברי ד"ר יאנג, מנקודת מבט ביולוגית, האובססיה הגברית לחזה הנשי היא די מוזרה.

"הגברים – הם היונקים היחידים, שמעריצים את החזה מהבחינה המינית", - הסבירו המומחים – "והנשים הן היונקים היחידים, ששדיהן גדלות בגיל ההתבגרות, ללא קשר להריון. אנחנו גם היחידים שמלטפים את השדיים במהלך המגע המיני או לפניו".

לדברי המדענים, לעניין הזה בשדי האישה יש שורשים ביולוגיים במוח. מחקרים גם מראים, שכאשר הגברים מביטים על החזה הנשי או אפילו על החזייה – הם נוטים לקבל החלטות גרועות.

עקב זה ששד מורכב בעיקר משומן, הביולוגים האבולוציוניים חושבים, ששדיים גדולים "מאותתים" לגבר שהאישה מקרינה בריאות, ולכן היא מועמדת טובה להולדת צאצאיו.
אך עם זאת, החוקרים יאנג ואלכסנדר מאמינים, שהאשם בכל הוא המנגנון שיוצר קשר בין הילד והאם.

התינוק "ממריץ" את השד של האם, דבר אשר משחרר את ההורמון אוקסיטוצין. זה מוביל להרפיה של השרירים החלקים בחזה, והחלב מופרש. אבל לאוקסיטוצין יש גם תפקיד אחר. הוא מפנה את תשומת לב האם לילד. עם זה, הריח המראה והצלילים של התינוק נטבעים עמוק במוח של האם, דבר התורם לחיזוק הקשר ביניהם.

כאשר הגבר מלטף את שדי האישה, זה גורם לאותם תהליכים במוח כמו בזמן ההנקה. החוקרים גם הסבירו, שהאנשים הם גם אחד מבעלי החיים היחידים שמזדווגים פנים אל פנים, מה שמוביל לקשר בין מראה הפנים של האדם האהוב להנאה.

במילים אחרות, הערצה של השדיים על ידי הגברים - זה דחף אבולוציוני לא מודע, שמסייע לאנשים ליצור קשר חזק.

 


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מדוע הגברים מעריצים את החזה הנשי