מה קורה, כאשר עובדי גוגל מתים?



מה קורה, כאשר עובדי גוגל מתים?

אין זה סוד, ההטבות מהן נהנים העובדים של גוגל מאוד אטרקטיביות - עיצוב שיער בחינם, אוכל גורמה, שירותים רפואיים בתוך המשרדים ובתי שימוש עתידניים. אך מאחד מראיונות של מנהל כוח אדם – לסלו בוק אפשר לראות, שההטבות לא ייפסקו גם לאחר מות העובד.

- "זה אולי נשמע טיפשי", - אמר לאחרונה בוק, בשיחה על שיפור מתמיד של הטבות התאגיד. -"אבל הכרזנו על הטבות שלאחר המוות עבור עובדי גוגל".

בוק, שהצטרף לחברה בשנת 2006 לאחר שעבד בחברת גנרל אלקטריק, הפתיע כאשר הכריז על בונוסים לעובדים, שלא נראו עד כה מעולם.
אם עובד גוגל, המתגורר בארצות הברית, ימות בזמן שהוא מועסק בחברה – בן זוגו החי ימשיך לקבל 50% מהמשכורת שלו במשך 10 שנים הבאות. בנוסף, דובר גוגל אישר שלבונוס הזה "אין הגבלת משך העבודה", מה שאומר שהרוב מ- 34 אלף העובדים זכאים להטבה זו.

- "לאחרונה הבנו, שבשלב מסוים רובנו נעמוד בפני מותו של האדם הקרוב." - אומר בוק. - "זה בכל מקרה יהיה זמן קשה ונורא. וכל פעם שאנחנו מתמודדים עם מוות בחברה, אנו מנסים למצוא דרך לעזור לבני המשפחה של העובד שנפטר".
מדובר ביוזמה פילנתרופית שהושקה באופן רשמי בשנת 2011. בנוסף ל- "חבילה" של עשר השנים של הטבות, בני הזוג יקבלו את המניות שהיו בבעלות העובד שנפטר, וכל ילד יקבל תשלום חודשי של 1,000 $ עד שיגיע לגיל 19 (או לגיל 23, אם הילד לומד באוניברסיטה).

הבונוס הזה בולט בנדיבותו. הרי לגוגל, כמובן, לא חסר כסף, אבל מטרת רוב הבונוסים שמקבלים בחברה - זה לשפר את שביעות רצון של העובדים וכך את היצירתיות והפרודוקטיביות שלהם. ובונוס של לאחר המוות – לא מביא לחברה שום תועלת. בוק מודה:
- "אין בזה תועלת ברורה לגוגל. אבל בשבילנו חשוב לעזור למשפחות שלנו להתגבר על רגע נורא ובלתי נמנע זה".

החל מהיום הראשון, גוגל לוקח חלק באירועים החשובים ביותר בחייהם של עובדיו. כפי שצוין על ידי בוק, סרגיי ברין עשה את הצעד הראשון כאשר בחברה עבדו פחות מ -100 עובדים. הוא הציע לשלם על בייביסיטר לכל אם וכל אב שעובדים בחברה. כך החברה מספקת טיפול בילדי העובדים.

עם זאת, ההטבות של חופשת לידה בגוגל מרשימות: כך, אבות צעירים יכולים ליהנות משישה שבועות של חופשה בתשלום, ואמהות - שמונה עשרה שבועות לאחר לידה.

הקשר בין הטבות של חופשת הלידה ושימור של עובדים הוא מובן מאליו. בשנת 2008, המחלקה הסטטיסטית של לשכת העבודה האמריקאית דיווחה, שאצל יותר מ- 60% מכלל הגברים והנשים העובדים יש ילדים מתחת לגיל 6. ובהתחשב בצרכים שלהם, אפשר לסייע להורים צעירים לשמור על מקום עבודתם.

- "כאשר אנו חושבים על הצרכים של העובד בגוגל, הדבר האחרון שאנחנו חושבים עליו זה בן כמה הוא" - מספר בוק. - "אנו חושבים על צרכים מיוחדים, כאשר האדם נכנס לקבוצה של אנשים עם בעיות ספציפיות - למשל, כאשר הוא צריך לדאוג להורים קשישים, ילדים או נכדים. לא משנה מה יהיו הבעיות שלו – אנו נעשה כל מאמץ כדי למצוא את "חבילת ההטבות" הטובה ביותר עבורו".

אצל מומחי גוגל יש שלוש שיטות שמסייעות להם להבין את הבעיות ואת הצרכים של העובדים. זה סקר שנתי, הנקרא "Googlegeist" ("הרוח של גוגל"), שנועד לעקוב אחר מצב הרוח של צוות של כל מחלקה ולנתח מידע כדי לזהות מגמות חדשות. זה קבוצות (מועדונים), בהן העובדים משתפים ברעיונות, אותם מביאים לתשומת לבם של משאבי אנוש (בוק אומר שהקבוצה הפעילה ביותר היא "Grayglers", מועדון של העובדים המבוגרים יותר), וגם היכולת לתקשר בעילום שם באמצעות דואר אלקטרוני במגוון רחב של נושאים, החל מייעוץ פיננסי ועד טיפול בילדים.

- "אבל בסופו של דבר, אנחנו עושים את כל זה עבור העובדים לא כי זה חשוב לעסק שלנו, אלא משום שזו הדרך הנכונה. כאשר נשאלת השאלה "איפה לעבוד", כמובן שהאנשים יעדיפו לעבוד בחברה שדואגת להם. ומבחינת החברה – תמיד עדיף לדאוג לעובדים מאשר לא לעשות זאת".



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מה קורה, כאשר עובדי גוגל מתים?