להשאיר בלי ירושה!


להשאיר בלי ירושה!

לכל מיליארדר יש מוזרויות משלו. לפניכם כמה עשירים, אשר עשו דברים אקסצנטריים ביחס לילדיהם.

1. וורן באפט.

וורן, אשר נמצא במקום השלישי ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם על פי מגזין פורבס, ירש 85% מהון של 44 מיליארד לצדקה. לדבריו, ילדיו צריכים לקבל מספיק כסף כדי לעשות את מה שהם רוצים, אבל לא מספיק כסף כדי שלא יעשו שום דבר.


2. ביל גייטס.

האיש השני העשיר בעולם החליט להשאיר חצי מ- 54 מיליארד דולר שברשותו לקרן על שמו, שנלחמת בעוני ומקדמת את הרפורמה בחינוך. כתוצאה מכך, שלושת ילדיו יקבלו 10 מיליון דולר כל אחד, דבר אשר בעיני גייטס עצמו - סכום מאוד "קטן".


3. ולדימיר פוטאנין.

העשיר הרוסי גם הוריש את כל הונו לצדקה. לדבריו, מיליון דולרים שמקבלים בירושה - יכולים לעזור לאדם לרכוש השכלה ולמצוא עיסוק שהוא יאהב, אבל מיליארד דולרים יכולים להרוג אדם, בזה שישללו ממנו את "התחושה של החיים".


4. דאנקן בנטיין.

העשיר הסקוטי דאנקן בנטיין שלל את הזכות לירושה מבתו, כאשר תפס אותה מעשנת. יש למיליונר זה רשימה שלמה של איסורים, שנועדו להדגים את הליבה המוסרית של המשפחה.


5. אנדרו קרנגי.

בשנת 1901, התעשיין אנדרו קרנגי מכר את ה- U.S.Steel עבור 492 מיליון דולר, שלפי הסטנדרטים של היום זה כ- 12,4 מיליארד דולר. ירושת בתו, מרגרט קרנגי, הייתה פחות מ- 10 אחוזים מהונו של אביה. לאורך כל חייו, אנדרו קרנגי תרם סכומים גדולים של כסף לספריות, בתי ספר ומורים.


6. אהרון ספלינג.

המפיק המפורסם אהרון ספלינג ובתו טורי, הסתכסכו בגלל תכנית טלוויזיה «NoTorious», בה השתתפה טורי. במהלך תשעת החודשים האחרונים של חייו של אהרון, הם לא דברו. לאחר מותו, בתו קיבלה רק 800 אלף דולר מהונו שכלל 500 מיליון דולר.


7. פיטר סלרס.

במהלך שנות קריירת המשחק שלו, השחקן פיטר סלרס צבר הון לא רע. לאחר מותו, את רוב הכסף קיבלה אשתו, לין פרדריק, והילדים שלו קיבלו רק 1,300 דולרים.
לפני ששקע בתרדמת, הוא כתב מכתב שבו נאמר שהשחקן הולך להגדיל את הירושה של ילדיו. למרבה צערם, הוא לא הספיק לשנות את צוואתו.


8. יוג'ין לאנג.

נותן החסות העיקרי של הקרן, "יש לי חלום", יוג'ין לאנג, עזר למספר עצום של ילדים עניים ברחבי העולם לקבל חינוך. החינוך של ילדיו גם היה בחסות הקרן. וזה הדבר היחיד שלאנג נתן לילדיו. לאחר שהם סיימו את הלימודים, הוא נתן להם "הון התחלתי", איתו הם יצאו "לעולם הגדול". בעליו של הון של 50 מיליון אמר, שלא יוריש דבר לילדיו לאחר מותו.


9. יו פניאנג מסין.

בשנת 2010, אמר יו שאת כל הונו של סך 500 מיליון דולרים הוא יתרום לקרן הצדקה שלו. כשנשאל כיצד ילדיו הגיבו לכך, השיב: "הם לא נגד הרעיון, לפחות בציבור. אם הילדים שלי מוכשרים - הם לא צריכים את הכסף שלי. ואם לא - אז להשאיר להם הרבה כסף - זה אומר לעשות להם נזק".

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> להשאיר בלי ירושה!