5 צעדים לעושר


5 צעדים לעושר

1. תנסחו את היעדים הפיננסיים שלכם

בלי מטרות – אין לכם תוכניות, יש לכם רק חלום. אם תנקבו בסכום מסוים, שאמור להיות בחשבון הבנק שלכם – תוכלו לשלוט בתהליך ולחגוג, כאשר תגיעו אל הסכום הרצוי.
לא מספיק להגיד: "אני רוצה לקנות דירה". תחשבו בדיוק כמה כסף אתם צריכים לשם כך. כאשר המטרה שלכם תהיה "מוחשית" יותר – כך ההסתברות שהיעד יושג תהיה הרבה יותר גבוהה.

 

2. תעקבו אחר ההוצאות שלכם

אתם תמיד נמצאים במינוס, ולא יודעים למה? תתחילו לעקוב אחר איפה ואיך אתם מבזבזים.
"רשמו לפחות פעם בשבוע, כמה כסף בזבזתם – כולל הוצאות קטנות כמו כוס קפה או עלות הנסיעה בתחבורה ציבורית" - מייעצת ג'נט וובר, המומחית לתכנון פיננסי ב- Commonwealth Bank. - "תבדקו, איפה אתם יכולים לקצץ בהוצאות. לאחר מכן, צרו תקציב ריאלי. זה יאפשר לכם להבין איפה, מתי וכמה אתם יכולים לבזבז, ולמנוע רכישות ספונטניות".


3. תלמדו לומר "לא!"

"רוב הכסף, שאנו מלווים לאנשים אחרים – לא חוזר אלינו למרבה הצער", - מתלונן לויס פרנקל. - "תגידו לאדם אשר לא כל כך אמין שמבקש מכם הלוואה: הניסיון העצוב מראה, שהלוואת כספים יכולה לקלקל את מערכת היחסים בין האנשים. אני מעריך את החברות שלנו יותר מדי מכדי לסכן אותה. סליחה, אבל לא!".


4. תוודאו שיש לכם חשבון שלכם פרטי

אתם מאוהבים, אתם מתחילים לחיות יחד, ובני הזוג מציעים לכם לעשות חשבון משותף. לא משנה כמה גדול הפיתוי להתמזג לחלוטין עם האדם האהוב, תנסו להקצות את ההכנסה שלכם ל- 2 חשבונות – כאשר אחד משותף והשני פרטי שלכם. כך לפחות תוכלו להיות מסוגלים לקנות לבני זוגכם מתנה, מבלי לקחת כסף מתקציב המשפחה.


5. תדעו את המחיר שלכם

הארכה עצמית פיננסית ירודה – זו בעיה נפוצה. תפקחו עין על מצב שוק העבודה. תפקחו עין על ביקוש. גלו כמה אנשי המקצוע ברמה שלכם מרוויחים בממוצע בתעשייה, ומבלי להסס בקשו העלאה. ההסתברות שהבוס יעשה זאת במקומכם - נוטה לאפס.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 5 צעדים לעושר