המוות האירוני


המוות האירוני

המוות הוא חלק מהחיים, ולא ניתן להימנע מזה. המוות יכול להיות בלתי צפוי, והסיבות למוות יכולות להיות מפחידות, מוזרות ולפעמים אירוניות. הסיפורים האלו מדברים בעד עצמם...

1. לא מספיק אופטימיות

בשנת 1915, פליקס פאוול, סמל ראשון והמלחין הבריטי, כתב את המוזיקה לשיר "הנח את כל הצרות שלך בשק ישן, ותחייך, תחייך, תחייך". השיר הזה השתתף בתחרות השירים הטובים ביותר, שנועדו להעלות את המורל של החיילים במלחמת העולם השנייה. הוא זכה במקום הראשון, ואמרו על השיר שהוא "אולי השיר הכי אופטימי שנכתב"
האירוניה: פאוול התאבד בשנת 1941.


2. אל תקבור את עצמך

כאשר ניק מרקורה, החקלאי מיוגוסלביה, הרגיש שהמוות שלו מתקרב – הוא החליט לחפור לעצמו את מקום הקבורה. על פי הדיווחים בחדשות – "כאשר התחיל גשם פתאומי והמים החלו למלא את הבור, ניק מרקורה שניסה להוציא את המים בעזרת דלי החליק וטבע."


3. הוא אמר שהוא ראה כיצד המים

ב- 30 לאפריל שנת 1956, אולבן ברקלי, סגן נשיא ארצות הברית, נשא נאום בכנס פוליטי באוניברסיטת וושינגטון ולי.
אחרי שהוא אמר לקהל "אני מעדיף להיות משרת בבית ה' מאשר לשבת בשורות של כל יכול" - בארקלי התמוטט ומת.


4. מוות מצואה

פרידריך ריזפלד, עובד גן החיות בגרמניה, ניסה לרפא את פיל סטפן מעצירות, בשביל זה נתן לו 22 מנות של משלשל לבעלי חיים. כשזה לא עבד, הוא נתן לפיל מנה גדולה של פירות יער, תאנים ושזיפים – אך גם זה לא עשה כלום.
לאחר מכן, העובד המתוסכל החליט לעשות לפיל חוקן עם שמן זית. על פי המידע, מהפיל פתאום יצאו 90 ק"ג של צואה אשר הרגה את ריזפלד.
עוצמת היציאה של הפיל הפילה את העובד המסכן ארצה, הוא קיבל מכה בראשו מהסלע ואיבד את הכרתו...  בזמן שהפיל המשיך להתרוקן.


5. החיים מההתחלה ועד הסוף בכתב העת

ג'ורג' סטורי, הופיע בגיליון הראשון של מגזין "לייף". תחת הכותרת "החיים מתחילים" היתה תמונתו של ג'ורג' התינוק.
במשך שנים רבות, באופן קבוע הופיע מידע על מהלך החיים של ג'ורג', כולל שתי החתונות שלו, הולדת הילדים והפרישה שלו. שבוע לאחר שמגזין "לייף" הודיע על סגירתו, מת ג'ורג' מדום לב. בגיליון האחרון היתה כתבה על ג'ורג', עם תמונתו תחת כותרת "החיים הגיעו לסיומם."


6. מוות מהסרטים

מיירה דייוויס, הייתה המחליפה של השחקנית ג'נט לי, שגילמה את הדמות הראשית בסרט המפורסם של היצ'קוק "פסיכו". היא דיברה בקול אמו של נורמן בייטס, וזו הייתה ידה אשר הופיעה בסצינה המפורסמת בחדר האמבטיה, בה הגיבורה נהרגה. למרבה האירוניה, ב- 3 ביולי שנת 1988, דייויס נמצאה חנוקה בביתה. היא נהרגה על ידי מנהל בית מלון בן 31, בדיוק כמו בסרט "פסיכו".


7. נפל, החליק, ו ...

בשנת 1911, נפל בובי ליץ', איש פעלולים מקצועי שהתפרנס מסיכון חייו ממפלי הניאגרה, בזמן שישב  בחבית. הוא שרד. אבל 15 שנים מאוחר יותר, בשנת 1926, הוא החליק על קליפת תפוז, ומת מפציעות בעקבות הנפילה הזו.


8. משהו פה לא בסדר

יוהאן אנדרוולד, המתמטיקאי השוויצרי, היה אחד האישים הבולטים ביותר בתחום, וכינו אותו "האיינשטיין הבא". הוא מת בשנת 1999 כתוצאה מטעות מתמטית. הוא עשה קפיצת "בנג'י" מגובה 76 מטרים, תוך שימוש בחבל באורך 90 מטרים – ומת מיד עם הפגיעה בקרקע.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המוות האירוני