להרוג את פידל


 להרוג את פידל

10 הניסיונות הנואשים ביותר להרוג את פידל קסטרו

ב-16 בפברואר שנת 1959, פידל קסטרו עשה את הצעד הראשון לעבר הפוליטיקה - הוא הפך להיות ראש ממשלת קובה. מאז הוא שרד למעלה מ -600 ניסיונות התנקשות בחייו. ראש השירות החשאי הקובני לשעבר טוען, שממשל אייזנהאואר ניסה לחסל את פידל 38 פעמים, קנדי - 42 פעמים, ג'ונסון - 72 פעמים, ניקסון - 184 פעמים, קרטר - 64 פעמים, רייגן - 197 פעמים, בוש האב – 16 פעמים וקלינטון 21 פעמים.

אנו רוצים לספר לכם על 10 ניסיונות הנואשים ביותר לחסל את הקומנדנטה.


1. מריטה לורנץ – האישה הקטלנית. אישה החשודה בשיתוף פעולה עם ה-CIA, הייתה אמורה להרעיל את קסטרו בעזרת כמוסת רעל. את הקפסולה, הביאו בחשאי לחדר השינה שלה בתוך צנצנת עם קרם. למרבה הצער, באותו הזמן, היא לא ידעה שהקפסולה יכולה להמיס, והמיזם שלה נכשל.


2. חליפת צלילה מורעלת. סוכנויות הביון של ארה"ב עשו עוד ניסיון להרעיל את פידל. בשלב זה, עורך הדין האמריקאי בשם ג'יימס דונובן, היה אמור להציע לפידל חליפת צלילה במתנה במהלך המשא ומתן. התוכנית נכשלה, כי ברגע האחרון סירב דונובן להסתכן.


3. עט-מזרק. בעט כדורי הייתה מוסתרת מחט. קסטרו לא היה מספיק אפילו לשים לב, אם אדם החמוש בעט כזה היה תוקף אותו.


4. סיגר מתפוצץ. סיגר, שיוצר במיוחד בשביל פידל, היה עמוס בחומרי נפץ בכמות כל כך גדולה, שאם הוא היה מדליק אותו – ראשו היה מתפוצץ.


5. סיגר רעיל. היו גם הצעות ליצור סיגר מלא בבוטולין, אשר היה הורג אותו בהקדם האפשרי. היא אפילו הובאה לקובה על ידי סוכן כפול, אבל הוא נבהל ברגע האחרון והתכנית גם כן נכשלה.


6. קונכייה מתפוצצת. בהתחשב בעובדה שפידל אהב צלילה, פיתחו ב-CIA תכנית, לפיו אחת הקונכיות הצבעוניות הייתה אמורה להיות מלאה בחומר נפץ.


7. ה-CIA גילו שהזקן בקובה מסמל את כוחו של האדם, וכדי להוריד את המוניטין של פידל, רצו להשתמש במלח תליום ודפילטורים כימיים בנעליו ובסיגריות של קסטרו. כמתוכנן, הם היו אמורים תוך זמן קצר לגרום להתקרחות מלאה.


8. LSD. על מנת להכפיש את פידל באחד הראיונות שלו ברדיו, הציעו לרסס אותו בתרסיס המכיל LSD.


9. ממחטה, עם חיידקים קטלניים. הרצון של ה-CIA להיפטר מפידל נראה כאובססיה. זה מסביר את הניסיון להחליף את הממחטה של פידל בממחטה המזוהמת בחיידקים ורעלים קטלניים.


10. מילקשייק מורעל. על פי אסקלנטה, הניסיון הקרוב ביותר להצלחה היה כאשר ה-CIA ניסו לתת לקסטרו קינוח מורעל. למרבה המזל, התכנית גם נכשלה, כי קפסולת הרעל נדבקה אל המקפיא, ממנו המלצר אמור היה להוציא אותה. כאשר הוא ניסה לתלוש משם את הקפסולה - היא נקרעה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> להרוג את פידל