איך להיפטר מריח לא נעים


איך להיפטר מריח לא נעים

ריח - זה הדבר הראשון שמברך אתכם ואת האורחים שלכם ברגע שאתם נכנסים אל הבית. ושום עיצוב פנים מהמם וריהוט יוקרתי לא יוכלו להסוות את החוויות השליליות, שיהיו בלתי נמנעות, אם בחדר יש נוכחות של ריח רע.



הדבר החשוב ביותר – זו הסיבה לריח הרע.
לפני שאתם מתחילים להילחם בריחות - יש צורך לברר מדוע הם הופיעו. אולי, החדר שלכם פשוט לא מאוורר היטב? אם זה העניין – לא יעזרו פה שום טריקים. רק אוורור טוב.

המקור הנפוץ ביותר של ריחות לא נעימים - הוא המטבח. במטבח נפגשים ריחות שונים – ריח של חלב שברח, של דג שניקיתם, של בשר שהתקלקל... בסופו של דבר, הרי גם פח הזבל עומד במטבח, ואליו אתם זורקים את כל הפסולת.

גם האמבטיה המודרנית – היא חממה של כל מיני סוגים של ריחות: האוויר שם לח וחם, בקטריות וחיידקים שונים מתרבים שם במהירות, ומגבות רטובות מתחילות להדיף ריח לא נעים.

לפעמים קורה, שריח מעופש שוכן בארון הבגדים. הגורם השכיח ביותר של "הריח" – זו נוכחות של בגד לא מכובס ששוכב בארון, אך לעומת זאת, אם הבגדים שוכבים במקום אחד ללא תזוזה, אפילו אם הם נקיים – הם עשויים לקבל ריח לא נעים.

סילוק הריחות הלא נעימים:

כמובן, שלא צריך לרוץ ולזרוק זבל כל פעם שקילפתם תפוח אדמה. בדרך כלל, מספיק לרוקן את פח הזבל פעם אחת ביום. אבל אם יש לכם פסולת דגים – רצוי לסלקה מהבית כמה שיותר מהר.

תיקחו בחשבון, שריח נורא יכול להיווצר בגלל כמה טיפות של מים שנפלו על השקית, אליה אתם זורקים את הזבל. זה מספיק כדי שבחדר יופיע ריח חזק.

ברח לכם חלב ו הדייסה מתוך הסיר? אל תחכו ששאריות המזון יתייבשו – תנקו מיד את הכיריים. כמה שיותר "תמשכו" עם הניקיון – כך קשה יותר יהיה להיפטר מהריח הרע.

לאחר שאתם מסיימים לבשל – רצוי להיפטר משרידי הריחות. גם ריח טוב של מזון מוכן וטרי עשוי להפוך ללא נעים, אם הוא חודר לתוך הסלון. כדי להיפטר מהריח – פשוט תשימו על האש מחבת נקייה, תשפכו אליה מעט חומץ או תשימו חתיכה של קליפת לימון מיובשת. החומץ "יספוג" את כל ריחות האוכל שנשארו במטבח, וקליפת לימון או תפוז יפיצו ריח טוב מאוד.

לרוב, בארונות המטבח מאחסנים שאריות של מזונות כמו דגנים, סוכר, תבלינים, וכו'. לפעמים, כשאנו ממהרים אנו יכולים להחזיר אל הארון עוגיות פתוחות, או לחם שנשאר שם זמן מה – והם יכולים להפוך למקור של הריחות. תעשו לכם כלל – להוציא את תוכן הארונות פעם בשבוע, לזרוק את המזון המיותר, לנקות את הפנים של ארונות בעזרת מטלית ספוגה בחומץ, ולאוורר אותם במשך כמה שעות. לאחר מכן תוכלו להחזיר את המצרכים בחזרה.
אם תשימו בארון כוסית מלאה בקפה טחון – תקבלו ריח נעים מאוד.

לפעמים, אפילו במקרר נקי יכול "להתיישב" ריח לא נעים - רק מן העובדה כי במרחב מוגבל מתערבבים ריחות שונים לחלוטין של מוצרים טריים ושל האוכל של אתמול. כדי להימנע מכך, מספיק לשמור במקרר קרום של לחם שחור - הוא יספוג את כל הריחות הלא נעימים. להחליף את הקליפה מומלץ כל יומיים. אופציה נוספת - לשים בדלת מקרר כמה טבליות של פחם פעיל. טבליות כאלו אפשר להחליף פעם בחודשיים.

כדי למנוע הופעה של ריחות לא נעימים בחדר האמבטיה – אפשר לשים בפינות המרוחקות של החדר כמה צלחות עם מעט מלח. זה יעזור להיפטר מהריח המעופש: למלח יש את היכולת לספוג לחות.

אם אתם חשים, שארון הבגדים או ארון המצעים שלכם מתחיל להדיף ריח רע - הגיע הזמן לסדר אותו מחדש. באופן כללי, מומלץ להוציא את תוכן הארון ולסדרו מחדש כל חצי שנה, אך במקרים מסוימים אפשר לעשות זאת לעתים קרובות יותר.
את המצעים, המגבות והבגדים צריך להוציא, לאוורר, ולשים שוב בערימות מסודרות. בין הערימות אפשר לשים שקיות עם עשבים מיובשים. מנטה, מליסה, אזובית ועשבים אחרים – לא רק יתרמו לריח טוב, אלא גם יגנו על הבגדים שלכם מפני עש.

כמה המלצות נחמדות:

כדי שריח טוב יברך אתכם כבר בכניסה אל הבית – תטפטפו 3-4 טיפות של שמן תפוזים או מנדרינה על השטיחון, הנמצאת ליד דלת הכניסה.

תפזרו בבית שקיות עם עשבים ריחניים, המכילים מיורן, קינמון, ציפורן, וניל. לאמבטיה יתאימו שקיות עם לבנדר.

עבור חדרי המגורים, האופציה הטובה ביותר זה עציצים, אשר ייצרו חמצן וירעננו את האוויר.

בשטיפת הרצפה, מומלץ להשתמש בחליטת מנטה, מליסה, אזובית וקמומיל. לאחר שטיפה כזו, בבית יהיה זמן מה ריח של שדה פרחים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך להיפטר מריח לא נעים