הפרסום הקלאסי המטעה והמסוכן


 

 

 

  הפרסום הקלאסי המטעה והמסוכן 


אנחנו, אנשים אינטליגנטים וחכמים, רגילים לעובדה ש- 93% מכלל הפרסום המודרני – זה עבודה בעיניים אשר מכוונת לפסיכולוגיה של העדר האנושי, או שטויות אנטי מדעיות אשר עובדות על בורות של אנשים שמאופיינת בחוסר חשיבה ביקורתית.

מסעות הפרסום של היום נעים בין שיווק יצירתי ושטויות גמורות. הונאה של הצרכן כבר לא מפחידה אף אחד, ולאף אחד כבר לא אכפת מזה. אולי בגלל שבהשוואה לפרסום הכוזב והמסוכן של המאה שעברה, הפרסום המודרני נראה במבט ראשון תמים וטהור?
ובכן, בוא נראה כמה מה- "יצירות" האלו.

 

1. רוב הנשים - מסוכנים לבריאות

בכרזה נכתב: "98% מהנשים הזמינות חולות במחלות מין". התעמולה השקרית הזו הייתה מיועדת למלחים אמריקאיים בשנות 1940. לא הומלץ להם בנמלים בחו"ל להשתמש בשירותים של נערות ליווי, כי אי אפשר היה לדעת: אולי זו לא פרוצה, אלא נשק בקטריולוגי מיוחד של היטלר או סטאלין? אולי זה מסביר את העובדה שכל הנשים בפוסטר נראות משובטות...


2. סבון להרזיה

זהו פרסום די מודרני, למרות העובדה שסבון "שריפת השומן"  -  "La Mar" הופיע למכירה בבריטניה בשנת 1920. עברו 70 שנה, ומה שאנחנו רואים סביבנו? את השוק הגדול ביותר בעולם של משחות להגדלת הפין.


3. פפסי להרזיה

כאשר מסתכלים על הגברת ועל כמה היא רזה – ישר חושבים שבמקרר היא שומרת סמים קשים... אבל מסתבר שזה פפסי - הבחירה לדיאטה המושלמת של עקרת בית של שנות 1950. אז מה קרה למשקה, שאחרי 60 שנה, התחילו להאשים במגיפת השמנה?


4. טפטים עם חומרי הדברה

זה - רעל. פשוטו כמשמעו. לפניכם מאמר פרסומי בעיתון ישן, אשר מעודד את האמהות לקנות לחדר הילדים את הטפט שמכיל חומרי הדברה - כי זו הדרך הטובה ביותר להגן על הילד מפני חרקים ששואפים להגיע למיטה שלו. העיקר, חשבו המפרסמים, שהילד לא ילקק את הטפטים. והעובדה שהחומר המסוכן יהיה גם באוויר של החדר – לא כל כך עניינה אותם.


5. הסיגריות "צ'סטרפילד" טובות לגרון

פרסומת אומרת, שהאפקט המרפא של הסיגריות הללו הוכח על ידי מדענים. לדוגמה, ע"י עמותה של רופאי השיניים. הג'נטלמן בכרזה רוצה לספר לנו ש- "רופא מומחה" בדק קבוצה של מעשני "צ'סטרפילד", ומצא שאין להם בעיות עם הגרון, האף, או עם חלל הפה.


6. תאכלו יותר סוכר – וכך תרזו יותר!

ובכן, בנות, התכנית היא פשוטה. גלידה מכילה סוכר. סוכר – הוא מקור של צריכת אנרגיה, אשר טוענת את הגוף כולו ונותנת לו כוחות, כולל גם כוח רצון. כאשר תאכלו משהו מתוק לפני הארוחה, תמצאו את הכוחות לאכול פחות בארוחה, וכך להשיל את הקילוגרמים המיותרים.


7. אם ההורים לא משלמים – הילדים משלמים על זה

לפעמים, מפחידים את הילדים בדברים שונים. מפחידים בשוטר, בגנב או בזה שיגרשו אותו. אפילו המבוגרים מפחדים מהדבר האחרון. "הם אמרו שאבא החמיץ תשלום עבור ביטוח החיים" - אומרת אמא לילד שלה, כאשר היא מוסרת אותו לאישה הכי לא סימפטית בעולם.

פרסומת מרמזת על העובדה שחברת הביטוח "פרודנשל" לא רוצה לשמוע תירוצים והבטחות. אם אבא שכח את פרמיית הביטוח - אמא תיאלץ לקחת את בנה לבית יתומים. ומה? היא תתחיל לחפש מזון בפחי זבל? פרסומת מוזרה ואכזרית בסגנון "זה יקרה לכל מי שלא... "


8. מסטיק כסם

ושוב, נושא של אחריות האב. במשפחה אוזל המסטיק "Rigliz", ואמא ובן מתחננים לראש המשפחה שיקנה עוד. אחרת הוא יאבד את אשתו ואת בנו. כי מסטיק הוא הכרחי, כמו תרופה כלשהי שצריך לקחת אחרי כל ארוחה. חוויות הסבל במשפחה דומות לחוויות גמילה מהסמים. "אבא, נגמר לנו הקוקאין"...


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הפרסום הקלאסי המטעה והמסוכן