למה אנחנו רוצים לזלול בלילות?


למה אנחנו רוצים לזלול בלילות?

 

על פי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת "השמנת יתר", ההשתוקקות לחטיף לילי זו בעצם הפעילות של המערכת הביולוגית של הגוף, שפועלת כשעון פנימי - היא שולטת במתי בדיוק הגוף צריך לבצע פונקציות אלו ואחרות.

המערכת הזו מגבירה תשוקה למאכלים מתוקים או מלוחים בשעות הערב. הרצון הזה – הוא שריד של מנגנון הישרדות שלא עובד נכון להיום, ושעזר לאבות אבותנו לאגור מזון בלילות כדי שתהיה להם אנרגיה בתקופות הרעב.


סטיבן שיאה

במובנים רבים, זה דומה לאפנדיקס: האבולוציה והשינויים בתזונה הפכו את המערכת הזו למיותרת, אבל בניגוד לאפנדיקס הכמעט בלתי מזיק – הדבר שהיה נחוץ לנו בעבר לשם הישרדות – תורם לנו היום להשמנת יתר. צריכת מזון בלילה אינה מועילה לגוף, כי במהלך השינה הגוף אינו דורש את אותה הכמות של אנרגיה וקלוריות כמו בפעילות היומית.

ד"ר סטיבן שיאה, אחד ממארגני המחקר, הגיע למסקנה שמערכת הזו מעוררת את שיא תחושת הרעב בלילה, וזה בתורו גורם לאנשים לאכול יותר מזון עתיר קלוריות לפני השינה. בגלל הרגולציה הפנימית שלנו, מופיעה אצלנו נטייה טבעית לדלג על ארוחת הבוקר ולאכול מנות גדולות ועתירות קלוריות בשעות הערב. דרך אגב – זה מה שעושים מתאבקי סומו כדי לעלות במשקל.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> למה אנחנו רוצים לזלול בלילות?