אהבה ללא תנאי



אהבה ללא תנאי


אנחנו — זה חברה קונבנציונאלית. אנו נוטים לאהוב את מה שמביא לנו תועלת בצורה זו או אחרת. אתם אוהבים את המכונית שלכם כי היא יפה, חלקה ומסיעה אתכם ממקום למקום. ואתן, אוהבות את האודם החדש כי איתו השפתיים שלכן נראות נהדר...
עם זאת, אהבה ללא תנאי – היא לגמרי שונה. זוהי אהבה שלא קשורה לתוצאה... לפניכם ארבע עובדות על היתרונות של אהבה כזו, אהבה ללא תנאי.


1.  "טיפוח" היחסים מאריך את חיינו:

אהבה בלי קשר לתוצאה מטפחת חמלה. חלק מהאנשים המאושרים בעולם הם גם הרחמנים ביותר. אימא תרזה והדלאי לאמה הם דוגמאות מצוינות לכך. לדברי הדלאי למה, "יחס רחום עוזר לכם לתקשר בקלות עם אנשים. כתוצאה מכך התקשורת שלכם הופכת ליותר כנה, האווירה נעשית חיובית יותר וזה נותן לכם המון כוח פנימי".
חברים אמיתיים  טובים לבריאות שלכם. המחקר שנעשה בשנת 2010 הראה שאנשים עם קשרים חברתיים חזקים חיים הרבה יותר זמן, ללא קשר למין, גיל ומצב בריאותי.


2.  אהבת חיות המחמד שלנו הופכת אותנו לבריאים יותר:

חיות מחמד – הם סוג של תמיכה, אליה אנחנו מתמכרים בהדרגה, אך באותו הזמן, הם לא מתערבים ביחסים בין אנשים. כך, על פי המחקרים, חיות המחמד בבית משפרים את הבריאות שלכם - הם יכולים להוריד את לחץ הדם, את רמת הכולסטרול והטריגליצרידים, וגם לגרש את הבדידות. חיות המחמד גם גורמים לנו לעשות פעילות גופנית ומעודדים תקשורת בין אנשים.


3.  לאהוב – זה טוב ללב:

יחסים טובים מפחיתים בצורה משמעותית את כמות הלחץ בחיינו. הלחץ, לעתים קרובות  גורם לבעיות לב וכלי דם ואפילו לסרטן. על פי מחקר אחד, אשר בדק את חייהם של יותר ממיליון בני אדם החל משנת 1979 - אנשים נשואים חיים זמן רב יותר, ונוטים פחות לסבול ממחלות לב וסרטן מאשר רווקים.


4.  אמהות זה טוב לבריאות:

אמהות - זה הביטוי גדול ביותר של אהבה ללא תנאי. מחקרים מראים שללידת תינוק יש השפעה חיובית חזקה מאוד על בריאות האם. בפרט, זה נותן למוח סוג של אימפולס. שינויים הורמונליים המתרחשים לאחר הלידה, נותנים למוח סוג של הזנה, והאזורים שמוזנים מכך הכי הרבה זה האזורים האחראים על שליטה בזיכרון וביכולת הלמידה.


יחד עם זה, שאנחנו מציבים תנאים רבים לעצמנו כדי להרגיש ולהיות מאושרים, היכולת של האנשים לאהוב זה אחד הדברים המעטים, שלא קשורים לתוצאה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אהבה וחברות >> אהבה ללא תנאי