תרומת הדבש לפעילות המוח


תרומת הדבש לפעילות המוח

עובדות מעניינות על דבש – למה הוא כל כך בריא למוח שלנו?

הדבורים מתאמצות רבות כדי לעבד את הצוף, ולספק לנו את אחד המוצרים הנפלאים ביותר בטבע – את הדבש. התכונות האנטיבקטריאליות שלו לא נותנים לו להתקלקל. הוא מכיל ויטמינים ומינרלים, וביניהם תיאמין, חומצה אסקורבית, ניאצין, ריבופלבין, נתרן, סידן, מגנזיום, אשלגן, ברזל, נחושת, זרחן ומנגן, אשר יכולים למלות אותנו באנרגיה ליום שלם, וגם לסייע למוח שלנו להתמודד עם מספר רב של משימות.

משתמשים בדבש כבר כמה אלפי שנים לטיפול במחלות שונות. על פי מחקרים רבים, דבש, מחזק את מערכת החיסון, עוזר להפחית את רמות הכולסטרול, ויש לו השפעה חיובית על ההתפתחות השכלית של ילדים. דבש הוא טוב ללב, לקיבה ולמעיים, הוא מווסת את רמת הסוכר בדם, מסייע לשיפור העור ולירידה במשקל. וכמובן, דבש מהול במי לימון חמים – הוא תרופה מצוינת לטיפול בהתקררות.


ואיך הדבש מסייע למוח שלנו?

פחמימות

המוח האנושי דורש יותר מחמישית מאנרגיה המיוצרת בגוף, את רבע החמצן שנכנס לגוף ומשתמש בכרבע מהסוכר הנמצא בדם. אם אתם עוסקים בעבודה שכלית – חשוב מאוד שרמות הסוכר בדם שלכם לא יחוו תנודות חדות. אפשר להגיע למצב האופטימלי אם תצרכו כל יום דבש בארוחת הבוקר, ובמשך היום תוכלו 4 או 5 פעמים מנות קטנות של מזון עשיר בפחמימות.


סרוטונין

המוח, יחד עם הפחמימות, דורש גם נוירוטרנסמיטורים – שהם חומרים שאחראים לעיבוד המידע. הסרוטונין משפיע על מצב הרוח שלנו, על רגישות לכאב ועל יכולת הלמידה. הוא נוצר מטריפטופן הכלול בדבש. ובגלל העובדה, שיחד עם הטריפטופן הדבש מכיל גם וויטמין C וחומצות שומן בלתי רוויות – נוצר יותר סרוטונין.


ברזל

ברמת הברזל בגוף - תלויה הפעילות של האונה השמאלית של המוח, האונה העורפית ויחד עם זה – רמת האינטליגנציה. מינרל חשוב זה מפעיל את החומרים הפעילים האקטיביים, החיוניים לסינתזה של חלבונים, ולכן הם חשובים לתפקוד המוח. מחסור בברזל יכול להוביל להידרדרות של יכולות קוגניטיביות ודיבור חלק.


כולין

צריכת דבש עוזרת לפצות על המחסור של כולין. זוהי תרכובת חלבון שמסדירה את הכולסטרול ומונעת התאספות של שומן בדפנות כלי דם. כולין חיוני לסינתזה של אצטילכולין - מגשר, אשר משפיע על אותם אזורים במוח שאחראים על הזיכרון לטווח קצר. היכולת של המוח לקלוט את הכולין פוחתת עם הגיל, דבר המוביל בהכרח לירידה במספר ובתפקוד של תאי עצב. בגלל זה, מתפתחים נדודי שינה, שכחה וקושי בריכוז.


נותר רק להוסיף, שדבש הוא גם נוגד דיכאון טבעי. צריכתו בבוקר תעזור להפחית את רמת התוקפנות, העצבנות והמתח, ותעזור בהתמודדות עם עייפות כרונית. כף או שניים של דבש בארוחת בוקר יכולים למלות אתכם באנרגיה ולשפר את מצב הרוח. תחיו חיים מתוקים!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> תרומת הדבש לפעילות המוח