הבריאות שבאגוזים


הבריאות שבאגוזים

לא כולם יודעים זאת, אך אגוזים - הם אחד מהמזונות המועילים ביותר לטיפול בדיכאון. על המאפיינים הייחודיים של חלק מהם, אנחנו רוצים לספר לכם היום.


שקדים

לאנשים בעלי נטייה למחלות לב - מומלץ לאכול לפחות 60 גרם בשבוע. שקדים, שנחשבים לאגוז מובחר בספרד - מכילים כמויות גדולות של זרחן, אשלגן וברזל. כאשר אתם קונים שקדים, תפנו את תשומת לבכם לאגוזים גדולים ושלמים.


אגוז אלסר

עוד בימי הקדם, נהגו להכין מאגוזי אלסר קמעות נגד אסונות טבע וכוחות הרשע... אנו לא יודעים איך זה יכול להועיל לבריאותכם, אך לפחות למדתם משהו חדש. באופן כללי, אגוזי לוז עשירים בויטמינים A ו-E, והם משפרים את פעילות המוח. עדיף להשתמש באגוזים שלא עברו עיבוד.


אגוזי קשיו

צריכת אגוזי קשיו משפרת את מערכת החיסון, משפרת את תפקוד הלב ואפילו יכולה להרגיע כאבי שיניים. מספיק לאכול כ- 20 אגוזים ביום, כדי לספק לגוף שלכם את הכמות היומית הנדרשת של ברזל. עדיף לצרוך אותם מטוגנים – אחרת הם יהיו חסרי טעם.


בוטנים

נוגד חמצון מצוין שמשפר את הראייה, השמיעה והזיכרון. יש בערך 70 סוגים של בוטנים, שבחלקם משתמשים בייצור פלסטיק, דבקים וחוטים סינטטיים.


פיסטוקים

האגוזים "המחייכים" הדלי קלוריות האלה, עשירים בויטמינים ומינרלים. אבל לא כל כך מומלץ להגזים בצריכתם: רק 15 אגוזים ביום יספיקו לאדם בוגר. פיסטוקים יעזרו בטיפול במחלות של מערכת העיכול ומערכת הנשימה, בצהבת ובאנמיה, וגם יוכלו לשפר את תפקוד מערכת הרבייה של הגבר. הם גם מומלצים לשימוש ברעלת הריון.


אגוזי מלך

הם מכילים חומצות אמינו חיוניות, מינרלים יקרי ערך וטאנינים. אגוזי המלך מומלצים לשימוש במחלות של מערכת העצבים, העיכול והדם, וטובים לטיפול בתשישות ואנמיה. בנוסף, צריכה קבועה של אגוזי המלך – זה טיפול מונע מצוין באימפוטנציה.


אֱגוז ברזילאי

בצריכה של 2 אגוזים ביום, אתם תספקו לגוף שלכם את הכמות היומית הנדרשת של סלניום - יסוד חשוב  במאבק נגד הזדקנות. אגוזי ברזיל מספקים אנרגיה, משפרים את מצב העור, מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולסרטן.


צנוברים

צנוברים עשירים בויטמינים, מיקרו ומקרו אלמנטים, ויחד עם זה מכילים מעט תאית. סוג זה של אגוזים בריא לילדים ולקשישים, אבל מי שסובל מעודף משקל צריך להגביל את השימוש בצנוברים.


ערמונים

ערמונים הם אחד מהפינוקים האהובים ביותר על האיטלקים והצרפתים, ובצרפת יש אפילו חג שמוקדש לערמונים – יום הערמונים. הם עשירים בויטמיני C ו-B, כמו גם בסיבים. צריכה קבועה של ערמונים מומלצת מאוד לצמחוניים.


אגוז קוקוס

אגוזי קוקוס – הם האגוזים הגדולים ביותר בעולם. הם לא רק בעלי טעם וריח מדהימים, אלא גם מספקים לגוף ויטמיני B ומיקרו ומקרו אלמנטים, ומשפיעים באופן חיובי על מערכת החיסון והעיכול, על הראיה ופעילות של בלוטת התריס. לחלב קוקוס יש גם תכונות אנטי אייג'ינג.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> הבריאות שבאגוזים