חיים ללא דופק


חיים ללא דופק

בפעם הראשונה בהיסטוריה של הרפואה, הרופאים השתילו לב המלאכותי שלא פועם, בבן אדם. את המכשיר החדש, הם הציעו לנסות לקרייג לואיס, תושב טקסס בן ה-55, שהיה חולה לב במצב אנוש.

עם המכשיר הזה, הוא חי במשך חמישה שבועות, אך נפטר מסיבוכים שאינם קשורים לניתוח הלב. לכן, את היעילות של המכשיר עדיין הצליחו להוכיח. 

המכשיר החדש הוא שילוב של שתי מערכות תמיכה. הייחודיות של המכשיר בזה, שהוא לא "פועם" אלא מספק זרימה רציפה של דם.

-  "למרות העובדה שזה היה תהליך מסוכן מאוד, אנו קיבלנו את הצעת הרופאים. קרייג רצה לחיות, ואנחנו לא רצינו לאבד אותו." - אומרת אשתו לינדה.

את הניתוח הייחודי ביצעו הרופאים ממכון לב בטקסס (Texas Heart Institute in Houston) - בילי קון ובאד פרייזר. לאחר הניתוח, המטופל שהה בבית החולים, ולמרות שהוא ישב ודיבר עם אשתו - המכשירים הראו שהוא נמצא בתרדמת (וזאת בשל התגובה להיעדרות של דופק). לאחר חמישה שבועות, הוא מת מפגיעה בכליות ובכבד.

לפני כן, החוקרים בדקו את המכשיר על עגלים.
-  "אם תנסו להקשיב ללב שלהם עם הסטטוסקופ – לא תוכלו לשמוע את פעימות הלב המוכרות" – מספר בילי קון ל- ABC News. הוא סיפר גם, שלעגלים לא היה דופק, וה- אק"ג הראה קו ישר.

לאחר ניסויים על 38 עגלים, המומחים השתכנעו ביעילות של המכשיר. עגלים נראו בריאים לחלוטין וחיו חיים פעילים. B.Kon מסביר את הבעיה של הגרסאות הקיימות של לב מלאכותי  - הלב המלאכותי צריך לפעום כמאה אלף פעמים ביום, 35 מיליון פעם בשנה - ולכן הוא נשחק במהירות.

 - "אם היה מדובר במכונית, אז היה קל לפתור את הבעיה - להחליף את השמן ואת המצתים, אבל אם הלב הדבר אינו כל כך פשוט".

ייחודו של המכשיר החדש בזה, שהוא פועל ברציפות. זה מונע היווצרות של קרישי דם ודימומים, ומאריך את החיים עבור אנשים שנמצאים בשלב חמור של אי ספיקת לב, להם בעבר היו רק שתי אפשרויות: לב מלאכותי או המתנה ארוכה  בתור להשתלת איברים.
-  "המכשיר שלנו מציע אופציה שלישית עבור חולים עם אי ספיקת לב חריפה"- אומר B.Kon.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> חיים ללא דופק