הלימון מוסיף המון


 

הלימון מוסיף המון

סגולותיו ומעלותיו של הלימון מוכרים לרבים מאתנו וגם לא רק למטפלים. יש הטועמים אותו רק בזמן מחלה ועושים טובה ומוסיפים כמה טיפות לכוס תה. ואילו יש כאלה המרבים להשתמש בו ורואים בכך ברכה.

כל 100 גרם לימון מכיל 40-50 מ"ל ויטמין C. הלימון הוא האנטיאוקסידנט הטוב ביותר. לטפטף כמה טיפת לימון על הפרי או הירק ונמנע מהם התחמנצות מהירה (השחרה). ויטמין c המומלץ לכל אחד באופן קבוע מקורו מהלימון (על פי רוב), הוא מונע זיהומים והתחמצנות תאים.

הלימון הוא טוב לשימוש פנימי (מיץ לימון) למקרים של חום גבוה, כאבי ראש, הקאות, שטפי דם, דלקות למיניהן, ברונכיט, שפעת, הסתיידות עורקים, מדלל דם, אנטיספטי, קוטל חרקים, צפדינה (דימום מהחניכיים) נגד סיניליות, משתן, עוזר במצבי אנמיה, מעודד הפרשת מיצי עיכול, עודף שומן, לחץ דם גבוה, עודף חומציות בקיבה, סינוסים, אנגינות, מחזק את שריר הלב, מעודד הפרשת הלבלב והמרה, מוריד גודש בכבד וטוב גם להרזיה.

לטיפול חיצוני הלימון מככב גם בקוסמטיקה. מעודד חידוש תאים, מבהיר כתמים, מונע הזדקנות העור, טוב לטיפול בפטריית השמש (כתמים לבנים), סבוריאה, ציפורניים שבירות, כוויות קור, עקיצות, מעניק טונוס וברק לעור. מטשטש צלקות.

להלן כמה טיפים לטיפול בעזרת הלימון:

חום, בחילות והקאות: מיץ מלימון אחד בחצי כוס מים ממותקים בשתיה.

אנגינה: לגרגר עם מיץ לימון טרי או לדלל במעט מים.

הרפס: טיפה אחת של שמן לימון אתרי + טיפה משמן אקליפטוס + טיפה משמן לבנדר + שמן עץ התה להוסיף לשני cc אלכוהול בחוזק של 70%. מערבבים את הכל ביחד ומורחים על הפצע עם קיסם עטוף בצמר גפן.

ציפורניים שבירות: מיץ לימון בתוספת שמן זית. לטבול את האצבעות במשך 10 דקות בוקר וערב. טוב גם לשפשף עם לימון את הציפורניים.

פטריית שמש (כתמים לבנים על העור): לדלל שמן שקדים או שמן בסיס אחר ולמרוח על הכתמים.

שעורה בעין: לסחוט מיץ לימון לתוך חליטה של תה בבונג ולשטוף את העין כשהתה פושר.

נזלת: לטפטף טיפה שתים בכל נחיר. עוצר את הנזילה. קצת שורף אבל יעיל.

דלקת עיניים: לטפטף טיפה לעין. צורב אבל עוזר.

עצירות: מיץ מחצי לימון בחצי כוס מים חמים. מומלץ להוסיף גם כף שמן זית. לשתות על קיבה ריקה.

בריחת סידן: להשרות ביצה טריה על קליפתה במיץ לימון למשך הלילה ולשתות את המיץ למחרת. כל פעם כף.

טיפול בשאיפת אדים: 2-3 לימון אתרי בליטר מים חמים. לכסות את הראש במגבת ולשאוף את האדים. לא על אש פתוחה!. האדים עוזרים לנטרל נגיפים כמו נגיפים הגורמים לדלקת קרום המח, תוך 15 דקות משאיפת האדים, את נגיף הטיפוס תוך 20 דקות, דלקת ריאות 1-3 שעות, דיפטריה 20 דקות. הלימון אינו מאפשר התפתחות נגיפים.

וכמובן במזון: אל נשכח להשביח את טעם האוכל בכמה טיפות מיץ לימון. טוב להוספה לסלט במקום מלח, או חומץ. מעדן ומשבח כל מאכל.

הלימון טעים, זול, זמין כל השנה ובריא!

יפה שמעוני - נטורופתית
 
מאת: דר` יפה שמעוני    אודות דר` יפה שמעוני
 
 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> הלימון מוסיף המון