האם ניתן לאזן כולסטרול ולמנוע מחלות לב ללא טיפול תרופתי?


 

האם ניתן לאזן כולסטרול ולמנוע מחלות לב ללא טיפול תרופתי?

בספר "כולסטרול – הדרך לאיזון ללא תרופות" תמצאו דרך בטוחה, יעילה ולא יקרה להורדת כולסטרול גבוה, למניעת מחלת לב ואף להבראה ממנה

מאת: ג'ואל פורמן
מתוך הספר כולסטרול - הדרך לאיזון ללא תרופות

השנה, יותר ממיליון וחצי בני-אדם ילקו באוטם שריר הלב (התקף לב), וכמיליון איש ימותו, בקצב של אדם אחד בכל 30 שניות. מחלות לב ושבץ יקטלו יותר בני-אדם מכל גורמי המוות האחרים גם יחד. העלויות הרפואיות הישירות הקשורות למחלות לב נאמדות ב-60 מיליארד דולר, יותר מכל מחלה אחרת.
 
וזוהי רק ההתחלה. כיצד מודדים את הכאב, הסבל והמצוקה הנפשית שהם מנת חלקם של יחידים ומשפחות, בשל ממדיה השערורייתיים של מגיפת הלבבות השבורים הזאת?
 
מטרתו של הספר כולסטרול - הדרך לאיזון ללא תרופות היא ללמד אתכם מדוע מחלת הלב משתוללת ללא מעצור, ומה עליכם לעשות כדי להבטיח שלא תלכוד אתכם ואת היקרים לכם ברשתה. מחלת לב ניתנת כמעט תמיד למניעה, ובידכם הדבר להיהפך חסינים למחלה. גם אם כבר לקיתם בה, קרוב לוודאי שתוכלו להחלים ולנהל חיים מלאים ומספקים.
 
מספר מרשים של מאמרים מדעיים, המתפרסמים בכתבי עת אקדמיים, מראים שקיימת דרך בטוחה, יעילה ולא יקרה למנוע מחלת לב ואף להבריא ממנה. עבודת המחקר שלי, יחד עם ניסיון ארוך השנים שלי בעבודה עם מטופלים - מהווה את הבסיס לתוכנית שאני מתווה בספר זה.
 
כולסטרול ומחלות לב וכלי דם
 
הסיכון להיארעות מחלות לב וכלי הדם (CVD), המובילות להתקף לב או לשבץ, קשור ישירות לרמות הכולסטרול שלכם. רמות גבוהות של כולסטרול מסוג LDL (המכונה הכולסטרול הרע) מצביעות בבירור על כך שהנכם מצויים בסיכון גבוה להיארעות התקף לב. זוהי בדיוק הסיבה שכיום ההמלצות להגנת הלב הן:
 
1        הקפידו לשמור על רמת הכולסטרול מסוג LDL מתחת ל-100 מ"ג לדציליטר (ד"ל).
 
1        הקפידו לשמור על רמת הכולסטרול הכללי מתחת ל-150 מ"ג לד"ל.
 
למרבה הצער, פחות מ-10% מהאמריקנים הבוגרים עומדים בקריטריונים האלה, מה עוד שחולים רבים בסיכון גבוה חייבים לשמור על רמות כולסטרול נמוכות אף יותר.
 
חשוב לזכור שאף שכולסטרול גבוה הוא גורם סיכון ראשון במעלה לפתח מחלת לב וכלי דם, אין הוא גורם יחיד. גם אם יפותחו תרופות חדשות שיהיו מסוגלות להוריד את רמת הכולסטרול שלכם לטווח הרצוי באופן בטיחותי, עדיין תהיו פגיעים להתקף לב, אם לא תטפלו בו-זמנית בגורמי סיכון חשובים נוספים. גורמי סיכון אלה קשורים בראש וראשונה לתזונה לקויה ולחוסר פעילות גופנית. הספר ידריך אתכם כיצד לטפל גם בגורמים הללו. החדשות הטובות הן שלא תזדקקו לתרופת פלא כלשהי או להליך כירורגי בדרך אל בריאות מיטבית והחלמה.
 
תרופות מרשם אינן הפתרון
 
בארצות-הברית, הגישה המקובלת לטיפול ומניעת תחלואת לב היא באמצעות תרופות מרשם, טיפולים רפואיים למיניהם ו/או ניתוחים, בהתאם למצב החולה.
 
עיקר הבעייתיות בשימוש בתרופות להורדת כולסטרול (מלבד תופעות הלוואי המסוכנות) היא בעובדה שתרופות מקנות למטופל תחושת ביטחון כוזבת. ככל שרמות הכולסטרול שלהם צונחות, טועים החולים לחשוב שהם מוגנים מפני מחלת לב, ובשל כך ממשיכים לצרוך אותה תזונה גורמת מחלות שחוללה את מחלת הלב - ואת סכנת התקף הלב - מלכתחילה. הם אינם יודעים שהסכנה ללקות בהתקף לב או בשבץ טרם חלפה.
 
התרופות להורדת כולסטרול מפחיתות את הסיכון להיארעות התקף לב רק בכ-30%. ברמת הכלל, הנתון נראה משמעותי, שכן הפחתה של 30% במספר האמריקנים שיסבלו מהתקף לב, מהווה הצלחה כבירה. אולם ברמת הפרט אין די בכך.

בזכות התוכנית: שיפור בריאותי גורף
 
כשתאמצו את התוכנית התזונתית שלי על מנת למנוע או להחלים ממחלת לב, תזכו בערך מוסף של מניעה והחלמה בו-זמנית ממחלות נוספות: העיכול שלכם ישתפר, תיפטרו מצרבת, טחורים ועצירות, וכאבי הראש שלכם ייעלמו. תיהנו מאנרגיה רבה יותר, תזדקנו לאט יותר, ותקטינו את הסיכון להיפגע ממחלות קשות אחרות כמו שיטיון (דמנציה), שבץ, סוכרת וסרטן.



מקור הכתבה: http://www.focus.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> האם ניתן לאזן כולסטרול ולמנוע מחלות לב ללא טיפול תרופתי?