פעילות גופנית


 

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא חלק מאורח חיים בריא ולכן אנו מייחדים להם מקום של כבוד בתוך המגוון הרחב של מאמרי הבריאות. מאמרי הפעילות הגופנית שלנו יעודדו אתכם להתחיל בפעילות גופנית ויאפשרו לכם לבצע את התרגילים בבית, במשרד ובטבע - בכל מקום ובכל עת.

 

 המאמרים מאוירים היטב והם נועדו לכל אחד – המתחילים ימצאו בהם את התרגילים הבסיסיים ביותר להתחלה ואילו המנוסים יגלו בהם רעיונות חדשים.
 
חלק מהמאמרים שמים דגש מיוחד על פתרון בעיות בריאותיות ספציפיות, כמו כאבי גב, מפרקים, ברכיים, או בעיות מיוחדות של האישה.
 
שרירי הבטן: מקור הכוח של הגוף
 
סוד ההצלחה של פילאטיס אינו טמון בתרגילי פילאטיס, כי למעשה, רובם אינם שונים מהתרגילים הרגילים של "מעבר משכיבה לישיבה" או תנוחות יוגה. המפתח האמיתי נמצא בליבה של הגוף - שרירי הבטן - שהם מרכז הגוף, ומה שאנו מכנים בשם "מקור הכוח".
 
שיטת פילאטיס עובדת על השכבה העמוקה של שרירי הבטן מתוך מטרה לייצב ולעצב את הגוף. בניגוד להרמת משקולות, בה עובדים בכל פעם על קבוצת שרירים אחרת, פילאטיס עובדת על הגוף כיחידה המתחילה בליבה ומתארכת מעלה והחוצה. בהרמת המשקולות, כמו בתרגיל "עליות משכיבה לישיבה" (כפיפות בטן), השרירים מתחזקים תוך כדי קיצור, כלומר מקרבים את קצות השריר זה לזה. בתרגילי פילאטיס העבודה היא בטווח תנועה מלא יותר וחיזוק השריר נעשה תוך כדי התארכות, כך שקצות השריר מתרחקים זה מזה. 
 
קבוצת שרירי הבטן מורכבת מארבעה שרירים: הישר הבטני, האלכסוני החיצוני, האלכסוני הפנימי והרוחבי. אנשים רבים, גם אלה המבצעים תרגיל עליות משכיבה לישיבה (כפיפות בטן), בכל יום, הם בעלי אזור חלש בחלק התחתון של השריר הישר הבטני, מתחת לטבור. זהו האזור בו הבטן בולטת בדרך כלל. תרגילי פילאטיס מתמקדים בנקודת התורפה הזו.
 
פילאטיס מתמקדת גם בשרירים האלכסוניים, המעצבים את קו המותניים בצדדים, ובשריר הרוחבי העמוק, המוזנח ברוב המקרים. השריר הרוחבי הוא זה שתומך בעמוד השדרה ומחזיק את הבטן בפנים. שריר רוחבי חזק הוא המפתח לבטן שטוחה וליציבה טובה, ללא כאבי גב . בנוסף, שיטת פילאטיס מחזקת ומאריכה את זוקפי הגב, שהם השרירים משני צידי עמוד השדרה שמחזיקים אותו ישר וזקוף. זו הסיבה ששיטת פילאטיס שומרת על כל הגו חזק וגמיש מלפנים ומאחור.
 
למה כדאי לתרגל פילאטיס?
 
תרגול קבוע של שיטת פילאטיס יעשה פלאים לגופכם, יעזור לכם להסיר שכבות שומן, ואף יועיל לבריאותכם הנפשית. ביצוע קבוע של תרגילי פילאטיס יעזור לכם להשיג:
 
עמוד שדרה בריא וגמיש- פילאטיס תומכת בעמוד השדרה ויוצרת מרווחים גדולים יותר בין החוליות. תוספת רווח זו לא רק גורמת לכם להיות גבוהים יותר, אלא גם מסייעת לתנועתיות והופכת את עמוד השדרה ממקל מטאטא למיתר של נבל. גמישות נוספת זו מונעת בעיות ניווניות בעמוד השדרה כמו פריצת דיסק, ומאפשרת לנוע ביתר חן ואצילות.
 
קואורדינציה ושיווי משקל טובים יותר- בסביבות גיל ה-40 שיווי המשקל מתחיל להתערער, עקב החלשות השרירים ואיבוד הרגישות בקצות העצבים. פילאטיס מאיטה את תהליך ההזדקנות על ידי ייצוב הליבה, ומחזקת את השרירים הקטנים העמוקים, הדרושים ליציבות הגוף בעת הליכה. בעקבות זאת הופך עמוד השדרה לקפיצי וחזק.
 
התמודדות עם כאבים ונוקשות- אם אתם סובלים מכאבי מפרקים, תגלו שהארכת הגוף באמצעות פילאטיס תעזור לשיכוך הכאבים. תרגילי מתיחות מעוררות ייצור מוגבר של הנוזלים הסכים את המפרקים (הנוזלים הסינוביאלים), ומונעים הדבקויות. שיפור הזרימה מביא לשחרור אברי הגוף, הרגליים, הגב, הצוואר והכתפיים, כך שהנוקשות והכאבים נרגעים. כמו כן, שיטת פילאטיס מסייעת לשיפור היציבה ובכך מורידה את המתח ומסלקת כאבים.
 
אימון עדין ונעים יותר- לאנשים שאינם בכושר, פילאטיס מספקת דרך נפלאה לחזור למשטר של אימונים. שיטת פילאטיס היא מאוד שיקומית, כמעט כמו טיפולי פיזיותרפיה. אפשר לבצע תרגילי פילאטיס יום-יום בבטחה, בלי לגרום לעומס יתר לשרירים או למפרקים, בניגוד לאימונים אחרים. אין צורך ביותר משלוש פעמים בשבוע לתרגול פילאטיס על מנת להגיע לתוצאות, אך עם זאת, חייבים להתמיד. זהו המפתח להצלחה.
 
שיפור הגישה לחיים והגברת המוטיבציה- שיטת פילאטיס מועילה גם לבריאות הנפשית. התנועות הרגועות והקבועות מסירות את הלחץ ממערכת העצבים ומרגיעות את הנפש. באמצעות הארכת השרירים וחיזוקם משתפרת זרימת הדם בגוף, והמתח מסתלק. אחרי כל תרגול תחושו רגועים, מאוזנים וצעירים יותר.
 
חזרה מהירה יותר לגזרה שלפני ההריון- נשים רבות אחרי לידה שאלו אותי כיצד הבטן התחתונה שלי שטוחה כל כך אחרי שתי לידות. בתגובה, הראיתי להן שלושה תרגילי פילאטיס פשוטים. התרגילים לא גוזלים זמן רב וההתמדה בהם תוביל לתוצאות. לשרירים יש זיכרון נהדר והם חוזרים למצבם המקורי במאמץ קטן.
 
לא חייבים ללמוד ולתרגל פילאטיס במכונים ובשיעורים כיתתיים. אפשר גם לתרגל פילאטיס לבד בבית. תוכלו לעשות זאת בעזרת תוכנית התרגול המובאת ברב המכר פילאטיס לכל גוף . תמצאו בו כמה מערכי תרגול מהם תוכלו לבחור את המתאים לכם ביותר. חלק מהמערכים יעזרו לכם להתמקד בנקודות התורפה - כגון ירכיים , מותניים וישבן - ואחרים נועדו לאלו הסובלים מכאבי גב. ישנם מערכים המיועדים לאנשים שאינם יכולים להקדיש זמן רב לתרגול, וגם כאלה המהווים תוכנית מלאה של פעילות נמרצת. לתרגילים יש מספר גרסאות, אלו המיועדות למתחילים ואלו המתאימות למתקדמים.

 



מקור הכתבה: www.focus.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> פעילות גופנית