איך לשמור על בריאות הלב


 

 

 

איך לשמור על בריאות הלב

כולם רוצים להיות בעלי לב בריא. עם זאת, אחד מתוך שלושה אנשים מבוגרים סובל ממחלות לב וכלי דם. אבל יש גם חדשות טובות - יש הרגלי יום פשוטים, שיכולים לעזור לשמור על בריאות הלב. בנוסף, אם תוכלו להימנע מחלק מהרגלים - זה גם יעזור לכם להישאר בריאים.
הנה רשימה של 17 הרגלים המזיקים ביותר ללב:

 

1. לא לצפות בטלוויזיה.

אם אתם מבלים שעות ארוכות מול המסך, זה מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, אפילו אם אתם עושים תרגילי ספורט. שום תרגילים לא יוכלו לפצות על הנזק שנגרם על ידי בטלנות. למה? בגלל שחוסר פעילות גופנית משפיע על רמות הסוכר בדם, כמו גם על רמת הכולסטרול. לכן דהרופאים ממליצים במשך היום לקום ולהתמתח, גם אם אתם בעבודה.

 

2. אין להשאיר ללא תשומת לב דיכאון ודכדוך.

אתם מרגישים עצב, קדרות או דיכאון? זה עשוי להוות איום על הלב שלכם. אם אתם נחשפים לעיתים קרובות למצב רוח קודר -  זה בטוח ישפיע על הבריאות שלכם. רופאים מאמינים, שאנשים שבכוחות עצמם מנסים להתמודד עם הלחץ הנפשי או לעבוד למרות זאת, מסכנים את הלב שלהם. לא צריך לשמור את הבעיות בפנים - צריך לחלוק אותם עם מישהו אחר, או לפחות "להוציא את הרגשות".

 

3. אל תתעלמו מנחירות.

נחירות יכולות להיות סימפטום של דום נשימה בזמן שינה. זו מחלה, שגורמת להפרעות זמניות בנשימה, ויכולה לגרום ללחץ דם גבוה. יותר מ -18 מיליון אמריקאים סובלים מדום נשימה בשינה. בקבוצת הסיכון נמצאים אנשים שסובלים מעודף משקל, אך אנשים רזים גם רגישים למחלה זו. אם אתם נוחרים ולא ישנים טוב, שוחחו עם הרופא שלכם.

 

4. תשתמשו בחוט דנטלי.

הסיבות לכך אינן ידועות, אך ישנם קשרים ברורים בין החניכיים לבין בעיות לב. אם אתם לא משתמשים בחוט דנטלי, חיידקים מתרבים וגורמים למחלות חניכיים, אשר, בתורם, יכולים לגרום למוקדי דלקת בגוף. וכל סוג של דלקת – זהו צעד לקראת טרשת עורקים. לכן תשמרו על בריאות החניכיים.

 

5. אל תהיו בודדים.

אין זה סוד שישנם ימים שבהם כל האנשים סביבנו נראים מעצבנים, ואתם רוצים שהם יעלמו ושתוכלו להישאר לבד. עם זאת, יהיה חכם לשמור על מערכת יחסים מתמשכת עם מי שיקר לכם. אנשים שיש להם בני משפחה וחברים, בדרך כלל חיים חיים ארוכים יותר ויש להם בריאות טובה יותר. מעת לעת, יש צורך להישאר לבד, וזה בסדר. אבל להישאר לבד במשך זמן רב – זה כבר יזיק לבריאות.

 

6. הכל או לא כלום - מה שנקרא "תסמונת של לוחם".


 
אפשר לראות הרבה אנשים מעל גיל 40 ו- 50, שמתחילים לעסוק באינטנסיביות בהתעמלות וספורט, ובסופו של דבר פוגעים בעצמם. אם אתם עושים ספורט – אל תנסו להעמיס על עצמכם יותר מדי. כדאי להתעמל באופן קבוע.

 

7. אל תיסחפו עם האלכוהול.

כמובן, מחקרים הראו כי אלכוהול בכמויות סבירות טוב לבריאות שלכם. אבל יש ניואנסים רבים. צריכת אלכוהול מופרזת יכולה להוביל ללחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות - דברים אשר יכולים להוביל להתקף לב. בנוסף, עודף קלוריות בטוח יוביל לבעיה של עודף משקל, דבר אשר שוב יכול לגרום להתקף לב. אם אתם שותים, תנסו להגביל את עצמכם לשתי כוסות אלכוהול ביום לגברים, ואחת לנשים.

 

8. לא לאכול יותר מדי.

עודף משקל - הגורם העיקרי למחלות לב. ל-72 אחוז מהגברים ו- 64 אחוז מהנשים בארה"ב יש בעיות משקל. נסו לאכול פחות, תימנעו ממנות גדולות, ובמקום משקאות מתוקים תנסו לשתות מים רגילים. הרופאים גם מציעים לנסות להפחית את רמת הפחמימות הנצרכת במזון (תגבילו למשל, את הצריכה של לחם לבן) ולנסות לאכול מזונות עם כמות קלוריות נמוכה.

 

9. אל תחשבו שאתם לא בקבוצת סיכון.


מחלות לב וכלי דם – שבץ והתקף לב – זה סיבות המוות ששכיחות יותר מאשר מוות מסרטן. לחץ דם גבוה, כולסטרול, סכרת, השמנת יתר, בעיות בבלוטת התריס, עישון – את כל הגורמים האלה צריך לשקול.

 

10. אין לאכול בשר אדום.


"בשר אדום" צריך להיות תענוג, ולא בסיס התזונה. הוא מכיל יותר מדי שומן. בנוסף, מדענים מצאו ראיות לכך שבייקון ונקניקיות, למשל, יכולים לגרום למחלות לב וסרטן המעי. באופן אידיאלי, רק 10% מצריכת המזון שלכם צריך להיות בשר. לא יכולים לוותר על הבשר? תשתדלו לבחור חתיכות ללא שומן. סטייק כמה פעמים בחודש - זה בסדר, אבל שלוש פעמים ביום - זה יותר מדי. ודאו שהתזונה שלכם מאוזנת.

 

11. תשמרו על הבריאותם.

תתייעצו עם הרופאים ותבדקו את רמת הכולסטרול בדם, לחץ הדם ואת רמת הסוכר בדם. אם כל שלושת המדדים גבוהים – יש לכם יותר סיכוי לקבל מחלות לב או שבץ. הסיכון ללקות ביתר לחץ דם למבוגרים אחרי גיל 50 הוא כ- 90%, גם אם לא היו בעיות בריאותיות קודמות. אם היתם בריאים לחלוטין בגיל 24, זה לא אומר שתהיו כאלה בריאים בגיל 54.

 

12. אל תעשנו ואל תהיו מעשנים פסיבים.

כן, שמעתם את זה כבר מיליון פעמים. אבל אל תעשנו בכל זאת. עישון – זה אסון של ממש ללב. הוא גורם להופעת קרישי דם, אשר עלולים להפריע לזרימת הדם דרך הוורידים, דבר אשר עלול לגרום לחסימה שלהם. בנוסף, מושפעים גם כל האנשים שמקורבים למעשן. בסביבות 46,000 הלא מעשנים, מתים ממחלת לב מדי שנה רק כי הם מעשנים פסיביים.

 

13. אל תשכחו ואל תפסיקו לקחת תרופות.


בואו נהיה כנים. לקחת תרופות – זה דבר מעצבן. יכולים להיות להם תופעות לוואי. ואם הוטב לכם, אז לא כל כך הגיוני להמשיך ולקחת את התרופה. לחץ דם גבוה - נקרא "הרוצח השקט", כי אתם לא מרגישים אותו. כשאתם אומרים שאתם מרגיש טוב - זו לא סיבה להפסיק לקחת את התרופות. ישנם כ -30 סוגים של תרופות ליתר לחץ דם, כך שיש  ממה לבחור, אם איזשהן לא מתאימות לכם.

 

14. תאכלו פירות וירקות.

הרופאים מאמינים שתזונה בריאה – זה פירות וירקות. בנוסף, בתזונה חייבים להיות אגוזים, לחם מחיטה מלאה, מוצרי חלב, שומן וחלבונים. את כמות צריכת הג'אנק פוד עדיף להוריד. רופאים ממליצים שחצי מהתזונה היומית שלכם תכלול פירות וירקות. מחקרים הראו שאנשים שאוכלים יותר מחמש מנות של פירות וירקות ביום, ב-20 אחוזים פחות נוטים לסבול ממחלות לב וכלי דם.

 

15. אל תתעלמו הסימפטומים.

אם אתם עוברים שלושה גרמי מדרגות ללא בעיות, אבל יום אחד פתאום מרגישים קוצר נשימה - תלכו לרופא. אין להניח שאתם פשוט לא בכושר. הרופאים מאמינים שהתייעצות מוקדמת תוביל להבראה מהירה. עדיף להיות ערניים יותר מדי, מלהזעיק אמבולנס 6 שעות לאחר התקף לב.

 

16. תאכלו פחות מלח.

כמה שיותר מלח אתם אוכלים – כך יותר עולה לחץ הדם. אל תאכלו מזון מוכן, תקראו תוויות ותקנו יותר פירות, ירקות ואגוזים ללא מלח. רובנו צריכים לאכול פחות מ 2.3 מיליגרם של מלח ליום. אם יש לכם לחץ דם גבוה או שעברתם את גיל ה-50, אתם צריכים לצרוך כ -1.5 מיליגרם של מלח.

 

17. אל תאכלו "קלוריות ריקות".

מזונות עשירים בסוכר ושומן – מלאים בקלוריות אך אינם מכילים חומרים מזינים. מזון כזה – זה קלוריות ריקות, דבר אשר מגביר את הסיכון לסכרת. תאכלו ירקות, פירות, לחם, דגנים, פירות ים, ביצים, קטניות, אגוזים ללא מלח. גם תאכלו עופות ותשתו חלב ללא שומן.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> איך לשמור על בריאות הלב