הנזק של יום עבודה ממושך


 

 

 

הנזק של יום עבודה ממושך

 

מומחים בריטים גילו, שיום עבודה שנמשך יותר מ-11 שעות - מעלה את הסיכון להתקף לב ב -67%. קבוצת מדענים מאוניברסיטת לונדון פירסמה מחקר ב- "Annals of Internal Medicine". מדענים בחנו 7000 עובדי  מדינה מאז שנת 1985. במהלך 11 השנים האחרונות, ל- 192 מכלל המשתתפים במחקר היה התקף לב.


סגנון החיים

פרופ מיקי קיווימקי, אשר עומד בראש צוות המדענים, אמר שעל הממצאים "צריכים להתחיל לחשוב אנשים שעובדים שעות ארוכות."
במחקר לקחו בחשבון גם גורמים אחרים, שמגבירים את הסיכון להתקפי לב. למשל, לחץ דם גבוה.

החוקרים מאמינים שרופאי המשפחה צריכים לשאול את המטופלים שלהם על כמה שעות ביום הם עובדים. הם מאמינים שכך הם יוכלו למנוע 6000 מ-125,000 התקפי הלב שמתרחשים מדי שנה בבריטניה.


זה לא רק דיאטה

המחקר מומן בחלקו על ידי המועצה למחקר רפואי בבריטניה.

-   "המטרה שלנו – היא לגרום לאנשים לשנות את סגנון החיים שפוגע בבריאות שלהם.  המחקר הזה מזכיר לנו שעלינו להיות מודעים לא רק לתזונה ופעילות הגופנית שלנו", - אמר נציג של המועצה למחקר רפואי, סטיבן הולגייט.

סרגיי ניקונוב, קרדיולוג במרכז המדעי של כירורגיית לב וכלי דם במוסקבה, בראיון הצביע על מגוון של גורמים המגבירים את הסיכון למחלות לב. הוא דיבר על גורמים משפיעים, כמו: גיל, משקל, הרגלי אכילה, כמה אדם ישן, האם הוא עצבני או לא, ואם יש לאדם אורח חיים אקטיבי.

בנוסף, הוא אמר:

-  "ישנם גורמים רפואיים שמגבירים את הסיכון בהרבה. לדוגמה, הסכרת מאוד מגדילה את הסיכון למחלות לב. גם כן רמת כולסטרול גבוהה ולחץ דם גבוה, למרות שאין להם קשר ישיר."

בבריטניה, ימשיכו את המחקרים בתחום הזה.

פרופ פיטר וייסברג, מהקרן הבריטית ללחימה במחלות לב, אמר ש:

-  "נדרשים מחקרים נוספים, אשר יוכיחו את הקשר בין שעות עבודה ארוכות לבין הגברת הסיכון להתקפי לב."

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> הנזק של יום עבודה ממושך