איך להפטר מגירוד של עקיצת יתושים?


 

איך להפטר מגירוד של עקיצת יתושים?

עקיצות מרובות של יתושים יכולות להיות מסוכנות לבני אדם, במיוחד עבור אלה שאלרגיים לעקיצות שלהם. אחרי עקיצה של יתוש, מופיע כאב קצר, גירוד, ולאחר מכן אדמומיות מקומית בעור. כשלאדם יש רגישות לעקיצות יתושים, יכולה להופיע פריחה אדומה אלרגית. כדי לא להחמיר את המצב אחרי העקיצה, אנו ממליצים על הכללים הפשוטים הבאים: 


 
1. צריך להזהר ולא לשפשף או לגרד את העור במקום העקיצה. גם צריך למנוע מהילדים לגרד את המקום עד להופעת האדמומיות, כי זה יוביל לגירוד יותר חזק וריפוי ממושך יותר.

 

2. את הגירוד מעקיצות יתושים ניתן להסיר בקלות אם מיד לשפשף את מקום העקיצה עם תמיסה של סודה לשתייה (חצי כפית לכוס מים). אתם יכולים להשתמש אפילו במיצי הדרים. פשוט להרטיב בנוזל פיסת צמר גפן ולשים לכמה דקות באיזור של העקיצה. ובכן גם עלים טריים של נענע, דובדבן, ואקליפטוס יקלו על האי נוחות. צריך ללוש אותם מעט, ולשים על איזור העקיצה ל- 1-2 דקות.

 

3. לשים משהו קריר על מקום העקיצה – זה יקטין את האי נוחות.


 
קיים מיתוס כי יתושים, אשר באופן משמעותי גדולים מהרגיל, הם "יתושי מלריה" כביכול, ויכולים לשאת את המחלה. למעשה, היתושים הגדולים אינם יכולים לעקוץ בכלל. באזורים הטרופיים, שבהם יש סכנת מלריה, דווקא היתושים הקטנים מעבירים אותה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> איך להפטר מגירוד של עקיצת יתושים?