מהי נזלת ואיך מטפלים בה


 

מהי נזלת ואיך מטפלים בה

נזלת היא מחלה פשוטה לכאורה, אבל כמה צרות היא עושה לנו... כאבי ראש, אפטיה, ובאף – פשוט מלחמה. הצרה הזאת יכולה ליפול עלינו בכל ימות השנה.

נזלת – היא מחלה נגיפית והסיכוי להדבק תלוי בחוזק של מערכת חיסון שלכם.

 

מה קורה לאף במהלך נזלת?
נזלת - זו מחלה מקומית, שבה הקרומים הריריים של האף הופכים להיות מודלקים ובצקתיים. זה מגדיל באופן דרמטי את ייצור הריר, הריר מכסה את מעברי האף, ואנו מתחילים לנשום בעזרת הפה. במקביל, ייצור מוגבר של ליחה עוזר לנקות את הגוף מרעלים. לכן, לנזלת עדיין יש צד חיובי: כשאנו נושפים – אנו מנקים את הסינוסים באף מהליחה שמצטברת שם.

 

האם בכלל צריך לרפא נזלת?
הנזלת עוברת בעצמה תוך שבוע – אז למה לטרוח ולקנות תרופות? ובכן, זה לא תמיד ככה. אם המערכת החיסונית חלשה, נזלת עלולה להפוך לכרונית, ומזה יהיה כמעט בלתי אפשרי להיפטר. בנוסף, הדלקת בזמן הנזלת עלולה להתפשט אל הסינוסים (סינוסיטיס),  או האוזן התיכונה. וזה מחלות הרבה יותר קשות.

 

מתי ואיך לטפל בנזלת?
הכי קל לרפא נזלת כשהיא רק מתחילה.כ אשר אפילו עדיין אין נזלת, אבל יש כאב ראש באיזור המצח והרגשה מוזרה באף. במקרה כזה, אדם מבוגר לרוב יודע שאלו סימפטומים שאחריהם תבוא הנזלת.
מה לעשות? ללכת לבית המרקחת ולקנות תרופות נגד וירוסים או תרופות שמחזקות את מערכת החיסון. אם תתחילו אותם בזמן – הסימפטומים של המחלה יעלמו.
את ההתפתחות של הנגיף במהלך נזלת מדכאים היטב בצל ושום. אין צורך לאכול טונות של בצלים, פשוט לחתוך בצל לחצי ולנשום מעליו. באף ובגרון יכולה להופיע תחושת בערה, אך זו תגובה נורמלית לחלוטין. כמובן, לא לשכוח לסגור את העינים במהלך התהליך. לילדים עם נזלת אפשר לעשות "שרשרת" של שיני שום.

 

טיפות אף – מה טוב ומה רע:
התרסיסים ברובם מכווצים את כלי הדם. לאחר שימוש בתרסיס או טיפות – כלי הדם באף מתכווצים, הנפיחות יורדת ואפשר לנקות את האף מהליחה שהצטברה. במשך מספר שעות האדם מסוגל לנשום כרגיל. זה מאוד מפתה לקחת את התרופה שוב ...
אבל לא מומלץ להגזים עם תרסיסים, כי יש לזה הרבה השלכות שליליות. אם שימוש ארוך ומופרז בטיפות ותרסיסים אלו, אפשר לאבד את חוש הריח, וחוש הטעם יכול להפגע. רירית האף יכולה להתיבש.  וזה כבר בעיות חדשות, המצריכות טיפול חדש ... לכן תשתמשו בטיפות אף בחוכמה ורק כאשר ממש גרוע. וכמובן ללכת לייעוץ אצל רופא ולא להשתמש בתרופה מאבר למומלץ.


 
תרופות טבעיות לטיפול בנזלת:
במקום תרסיס אפשר לקנות טיפות על בסיס שמן. בנזלת יטפלו מצוין טיפות המכילות שמן אקליפטוס. השמן הזהמקטין את ייצור הליחה, ונשימה נעשית קלה יותר. מומלץ לעשות אינהלציה עם שמנים מסוג זה.
במהלך הנזלת צריך לחמם את האף – זה מוריד את הנפיחות. אפשר לטגן מלח גס, לשים בשק קטן מבד ו לבעזרתו לחמם את האף (תבדקו טוב שיהיה לא חם מדי).
לא פחות חשוב במהלך הנזלת לא להחשף לקור. אנשים רבים יודעים שבנזלת טוב לחמם את הרגליים.
כדי לתמוך במערכת חיסון של הגוף צריך ויטמין C. הוא נמצא בפירות הדר (לימון, תפוז). לכן מומלץ לשתות תה עם לימון ולקחת ויטמינים.

 

אבל הגורם לנזלת יכול להיות לא רק התקררות. נזלת עשויה להיות ביטוי של אלרגיה. אלרגיות באף עלול להימשך כל השנה או מתרחשים מעת לעת במהלך צמיחת פרחים, למשל. במקרים כאלה, צריך לזהות את האלרגן ולקבוע טיפול אצל רופא מומחה.

לסיכום - כדי לא לתת למחלה להפוך לכרונית או אפילו יותר גרוע - לא לתת לפתח סיבוכים, חייבים לטפל בנזלת. ואת דרך הטיפול תבחרו בעצמכם.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מהי נזלת ואיך מטפלים בה