מה זה קלוריות ואיך הן משפיעות על משקלינו


 

מה זה קלוריות ואיך הן משפיעות על משקלינו

אנחנו לא משמינים מעודף קלוריות, וזה מסיבה אחת פשוטה:  הקלוריות בשום צורה לא קשורות לאוכל! קלוריות - הן מידה: הן מודדות את האנרגיה או החום.

קלוריה אחת שווה לחום הדרוש כדי לחמם גרם אחד של מים במעלת צלזיוס אחת. כדי למדוד את האנרגיה שהגוף שלנו מקבל מהמזון, אנחנו משתמשים במידה גדולה יותר - קילוקלוריה. קילוקלוריה אחת שווה לאלף קלוריות.

אבל למה אומרים שאנחנו משמינים מקלוריות? באופן כללי, המזון שאנו צורכים, אנחנו יכולים להשוות לדלק. תהליך העיכול של הגוף הוא, למעשה, תגובת חמצון, זאת אומרת "שריפה". וכאשר אנחנו רוצים לדעת כמה דלק אנו צורכים וכמה ממנו צריך הגוף שלנו, אנו משתמשים במידה של מדידה של דלק, במובן המלא של המילה - קלוריות!

אנשים שונים צורכים כמויות שונות של קלוריות. אנחנו יכולים להפיק כמה חוקים כלליים: לדוגמה, המבוגר הממוצע צריך ביום 2000 - 3000 קלוריות. אבל נניח - האדם עובד במפעל. מכיוון שהוא מבזבז בעבודה הרבה אנרגיה, שריפת הקלוריות אצלו יכולה להגיע ל-3000-4000. והספורטאים כמובן יותר מזה! הם צריכים ארבעה אלף או יותר קלוריות ליום.
 
ילדים צורכים יותר אנרגיה מאשר מבוגרים. אחרי גיל זהב,  צריכים פחות קלוריות,  כי בגילם האנשים לא יכולים "לשרוף" דלק באותה קלות כמו בתחילת חיים. מי שעובד בחוץ שורף יותר קלוריות מאלה שעובדים בבית.

מה יקרה אם אנחנו מקבלים יותר קלוריות ממה שאנו צריכים: אז יש יותר דלק ממה שאנו יכולים לשרוף במשך היום.  "הדלק" שלא נעשה בו שימוש על ידי הגוף, הופך לשומן ומאוחסן לשימוש עתידי!
ובגלל זה אנשים מודאגים מקלוריות. אם אתם רוצים לצמצם את מספר הקלוריות שאתם צורכים, תעשו זאת על חשבונם של סוכר, שומן ועמילן.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> מה זה קלוריות ואיך הן משפיעות על משקלינו