כמה עובדות מעניינות על לימונים


 

כמה עובדות מעניינות על לימונים

 

החיילים של אלכסנדר מוקדון, בין דברים מוזרים אחרים, הביאו מהודו לימונים – פירות,שהיו לא ידועים עד כה באירופה. הם נקראו  כך - תפוח ההודי. אבל להבדיל מימים ההם, כאשר הם לחשבו למעדן, עכשיו הם פשוט כל כך ידועים ואף אחד לא אוכל אותם כי הם  חמוצים. 100 גרם לימון מכיל 40 מ"ג של ויטמין C.

כולם יודעים כי הפרי האסור המקורי - תפוח. עם זאת, בזמנים שונים במדינות שונות  דיברו על התאנה, תפוז, אגס, רימון, חבוש ולימון.

באדמירליות הבריטית שיבחו את החוקר המפורסם ד.קוק, לא בגלל תגליות גיאוגרפיות שלו, אלא בגלל זה שקוק קיבל את מדליית הזהב המלכותית: הוא המציא דרך להגן על המלחים מן צפדינה בעזרת לימונים.

במאה ה XVII, המעדן הזה כמעט ולא היה נגיש לאדם אירופאי פשוט. העשירה יותר הזמינו  אותם מהולנד, ממולחים – אין מושג איך הם יכלו לאכול אותם ככה.

בפולקלור הספרדי לימון - סמל של אהבה נבגדת. תפוז מתוק מסמל אהבה.

בשנות ה-50 , לאפין מברה"מ, גידל  זן מיוחד ענק של לימון מתוק. עם זאת, זה לא קיבלה הפצה. הפך הביטוי של פקיד זה או אחר למפורסם, כאשר אמר בנושא זה: ". העם הסובייטי לא רוצה לימונים, אשר אינם נכנסים לכוסות סובייטיים"

פעם אחת, הלימוןשיבש את הופעת תזמורת. הילדים שישבו בשורה ראשונה אכלו לימונים. כשראו את פניהם וחשבו עד כמה זה חמוץ, הנגנים לא יכול לדכא הפרשת הרוק המופרזת שלהם, דבר שלא נתן להם לנגן בכלי נשיפה.
אגב, אחת הסיבות שבמסיבות לא נותנים לאכול אוכמניות, או אם נותנים אז רק עם פרוסות לימון: זה שאוכמניות עושות כתמים על השפתיים ולימון מסיר אותם.

עיתונאים נותנים את תואר הלימון לספורטאים שלא מרבים לתקשר איתם.

איך באנגליה, החלו לאכול לימונים. המלחין דמיטרי שוסטקוביץ ', הוזמן על ידי המלכה אליזבת השנייה לתה. בסיום השתיה, שלף שוסטקוביץ בעזרת כף את פרוסת הלימון מהכוס ואכל אותה. זה לא היה מקובל על ידי כללי התנהגות, וכל הנוכחים פשוט נדהמו. המלכה החליטה לתקן את המצב, וגם לקחה לימון ואכלה אותו. במהרה זה התפשט ברחבי הארץ, וכך נוצר המנהג לאכול לימון מהתה.

מילים של נפוליון  על הכשלים: "כשהחיים נותנים לך לימונים, אל תתלונן -תכין לימונדה."

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> כמה עובדות מעניינות על לימונים