סוד הבריאות של האגוזים


סוד הבריאות של האגוזים

אגוזים - הסוד לבריאות ואריכות ימים

על פי המחקר החדש - צריכה קבועה של אגוזים יכולה לעזור לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר. חוקרים מהמכון לחקר הסרטן ע"ש דנה פרבר בארה"ב ובבית ספר הארוורד לבריאות הציבור, ניתחו נתונים של יותר מ- 119,000 נשים וגברים מכל רחבי ארצות הברית: כ- 76,000 נשים בין השנים 1980 ו- 2010, עם תדירות של אחת ל- 2-4 שנים סיפקו נתונים מפורטים על התזונה שלהן ועל גורמים חיצוניים מהסביבה שלהם, כולל מידע על הסדירות של שימוש באגוזים. נתונים דומים סיפקו יותר מ- 42 אלף גברים בתקופה שבין השנים 1986-2010 .

לאחר שניתחו את הנתונים, החוקרים מצאו שהסיכון למות מכל מחלה שהיא באלו שצרכו מדי יום כ- 50 גרם אגוזים במשך 30 שנים היא נמוכה ב- 20 אחוזים מאשר באנשים שלא צרכו אגוזים. החוקרים גם מצאו שמספר מקרי מוות כתוצאה ממחלות לב וכלי דם ירד ב- 29 אחוזים והסיכון למות מסרטן – ב- 11 אחוזים.

"כמובן, מי שקורא את המחקר שלנו עשוי לטעון שאם אתה מתחיל לקדם את הצריכה של האגוזים, זה רק יחמיר את הבעיה של עודף משקל. עם זאת, זה מוזר, אך אלו שאוכלים באופן קבוע אגוזים - נוטים להיות בעלי משקל תקין. זאת אומרת ביניהם יש פחות אנשים שסובלים מהשמנת יתר",- אומר אחד ממחברי המחקר - צ'רלס פוקס. בפרט, המחקר מצא שאצל אלה שאכלו אגוזים שבע פעמים או יותר בשבוע, היה מדד ממוצע של מסת הגוף שווה ל- 24.9, בעוד הממוצע למי שלא אכל אגוזים – 26.

ירידה בתמותה נצפתה בצריכה של בוטנים ואגוזים אחרים, כגון אגוזי מלך, אגוזי לוז, פיסטוקים וצנוברים. בנוסף,החוקרים מצאו שאנשים שאוכלים באופן קבוע אגוזים - לוקחים תוספי ויטמינים, אוכלים יותר פירות וירקות ומעשנים פחות מאלו שעוסקים בספורט.

"לאגוזים יש כמה מאפיינים ייחודיים. אנחנו מנסים להבין איזה סוג של מנגנון גורם לאפקט הזה, הכולל הפחתת הסיכון למוות ממחלות לב וכלי דם וסרטן, כמו גם את הופעת הסוכרת. אנו מאמינים שאגוזים מכילים כמה חומרים שמשפיעים על תהליכי הקליטה של קלוריות ומשנים את חילוף החומרים שלכם, מה שמאפשר לכם לשמור על משקל בריא"- אומר פוקס.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סוד הבריאות של האגוזים