הפחד מרופאי שיניים


הפחד מרופאי שיניים

איך לא לפחד מרופא השיניים?

מדענים בריטיים שחקרו את התופעה של הפחד מרופאי השיניים, מנסים להסביר מדוע אנשים פוחדים מרופאי שיניים ומציעים לנסות להפחית את רמת הפחד.

קודם כל, המדענים ניסו להבין ממה בדיוק האנשים מפחדים כאשר הם פונים לרופא השיניים. מסתבר, שמה שמפחיד זה לא ההליך עצמו ,אלא המצב שמגביל לו.

מעניין לציין, שנשים שנהוג להאמין שפוחדות פחות מרופאים, כאשר הן מבקרות אצל רופא השיניים הן חוות פחד רב יותר. בהשוואה לגברים, הנשים פוחדות מרופאי השיניים פי 6 חזק יותר.

רופאי שיניים רבים מבינים את החרדה שחווים החולים לפני בואם, מנסים לשנות את הגישה ולהפוך את השהייה של החולים במרפאה של רופא השיניים לכמה ש- "פחות מפחידה".

אבל איך החולים עצמם יכולים לעזור לעצמם להתגבר על הפחד?

1. רצוי להזמין תור לרופא השיניים לשעה שבה לא תרגישו לחוצים בזמן. צריך שיהיה לכם מספיק זמן כדי שלא תמהרו לשום מקום. במיוחד לעבודה או פגישה עסקית. לחץ זמן יכול לגרום לחרדה ומתח, שבשילוב עם פוביה מרופאי שיניים יכולים להחמיר את הפחד.

2. תקבעו עם רופא השיניים סימן זמני, בעזרתו תוכלו לתת לו להבין שאתם רוצים לקחת הפסקה במהלך ההליך. כאשר תעשו את הסימן - רופא השיניים יעצר את המניפולציה שלו – עד שלא תרגישו שאתם מוכנים להמשיך. הסימן המקובל - המטופל מרים את זרועו כלפי מעלה.

3. תאזינו למוסיקה. לאנשים רבים מאוד, במהלך טיפולי שיניים עוזרת מוסיקה שמרגיעה אותם. זה לא רק מוסיקה שקטה, אלא כל מוסיקה שאתם נוהגים לשמוע כדי לחוות שלווה. אז לפני שאתם נכנסים לרופאי שיניים, תקליטו על נגן כמה שירים שיעזרו לכם להירגע.

4 . אם אתם עדיין לא יכולים להירגע, תבקשו מהרופא להוסיף לכם קצת הרדמה – זה גם ירגיע.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הפחד מרופאי שיניים