מה לא לעשות במצבי חירום


מה לא לעשות במצבי חירום

דברים שלא צרים לעשות במצבי חירום

1.

אם האדם מקבל מכת חשמל - אל תנסו למשוך אותו מהזרם בעזרת ידיכם – כי במקרה זה החשמל יעבור גם בגופכם. תשתמשו בחומרים שלא מוליכים חשמל – כגון קרש או מקל מעץ יבש – כדי לנתק את האדם מהזרם. אם מסביב יש רק דשא – אתם יכולים לנתק את האדם בקפיצה – לא צריך להיות כל קשר עם הקרקע.


2.

אם האדם ננשך על ידי נחש ארסי, זה יהיה חסר תועלת לנסות למצוץ את הארס ישירות דרך הפצע של הנשיכה. ראשית, עליכם לעשות חתך עמוק במקום של הנשיכה (ועדיף שניים בצורת איקס). ורק אז אפשר למצוץ את הרעל יחד עם דם. כמות קטנה של רעל תיהרס על ידי מיצי קיבה. ואל תשכחו שבפה שלכם לא צריכים להיות שום פצעים.


3.

אם אתם נמצאים בתוך מכונית שנפלה למים, אל תנסו לפתוח את הדלת/החלון או לשבור את הזכוכית – בגלל לחץ המים זה לא יעבוד. עדיף להפסיק להיכנס לפאניקה (אם אפשר), לשבת בשקט ולהמתין עד שהרכב יתמלא לחלוטין במים, וברגע האחרון לעצור את הנשימה ולשחות – הלחץ יתאזן ותוכלו בקלות לפתוח את הדלת של האוטו.


4.

אם באיזשהו מקרה מצאתם את עצמכם תלויים על קווי חשמל – תחזיקו רק בחוט אחד. כאשר אתם תנסו לתפוס את החוט השני – המעגל ייסגר וזה יוביל למוות במקום.


5.

עוד על חשמל: אם פוגע לידכם ברק או בסמוך אליכם שוכב חוט חשמלי גלוי – תתרחקו מהמקום באיטיות, כאשר כפות הרגליים שלכם צמודות, כמו כן הברכיים. תלכו בצעדים קטנטנים ותישארו בריאים.


6.

במהלך השריפה בקומות התחתונות של הבניין, לעתים קרובות נפגעים אנשים בקומה העליונה בגלל חנק על ידי עשן. אם אתם לא יכולים לצאת, אתם צריכים למלות במהירות את האמבטיה ולשכב בתוכה, כאשר רק האף שלכם מציץ מהמים. העובדה היא שמעל פני המים תמיד יש כשלושה סנטימטרים של שכבת אוויר.

7.

אף פעם אל תבדקו בעזרת ידיכם עד כמה התחממו הבלמים באוטו.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מה לא לעשות במצבי חירום