לזכור הכל!


לזכור הכל!

9  דרכים יעילות לזכור הכל

1. תרשמו

מחקר שנערך בשנת 2008 באוניברסיטת קיוטו, הראה שאם לפני שאתם מתחילים ללמוד למבחן, במשך 15-20 דקות תיזכרו ותרשמו את מחשבותיכם העצובות והצרות הזעירות שהתרחשו בשנים האחרונות - האפקטיביות של הלמידה תגדל באופן דרמטי. העובדה היא שאנחנו זוכרים הכי טוב את הדברים הרעים, וכל המידע שיתקבל לאחר שנחשוב על זה – יתקבל על ידי המוח כמשהו שלילי, וזה אומר שסביר להניח שאנו נזכור אותו היטב. זו לא השיטה הכי כיפית, אך היא אכן עובדת.


2. תשנו את סביבת העבודה

אם בערב אחד אתם צריכים להתכונן לשני מבחנים (או פגישות עסקיות) – תעשו את זה בחדרים שונים. המידע שאנו מאחסנים בנסיבות שונות - לא מתערבב בראש.


3. תצעקו בקול רם

המילים נכנסות לזיכרון טוב יותר, אם אתם צועקים אותן. נשמע טיפשי, אבל זה נכון. לא צריך כמובן להפחיד את כל הבית – מספיק להגיד בקול רם ולבטא בבירור כל מילה.


4. תהיו אקספרסיביים

טיפ נוסף ללימוד שפות זרות קשות: תציגו בתנועות את כל המילים והביטויים שאתם לומדים. פשוטו כמשמעו, אם אתם לומדים את המילה "לקפוץ" - - תקפצו. ואם אתם צריכים ללמוד דיאלוג או משפט קשה – תעשו קטע משחק. תראו שכך החומר נכנס טוב לראשכם.


5. תקשיבו לעצמכם

לאחר שלמדתם מידע כלשהו – תקליטו את זה, וכשאתם נרדמים – תקשיבו להקלטה זו תוך כדי שינה. זוהי דרך מדהימה ויעילה להשריש את המידע שרכשתם.


6. אל תשבו באותו המקום

תנסו ללמוד כאשר אתם מתהלכים ברחבי החדר. העובדה היא שההליכה מפעילה את המוח, והיכולת שלכם לזכור גדלה באופן משמעותי.


7. תמחקו את המילים

שיטה מצוינת ללמוד כמות גדולה של טקסט, כגון שיר. תכתבו את הטקסט, כאשר אתם משאירים רק את האות הראשונה של כל מילה, ותלמדו אותו בזמן שאתם מנסים להיזכר במילים. באופן טבעי, בהתחלה תצטרכו להסתכל על הטקסט המקורי, אבל בסופו של הדבר תצטרכו רק להסתכל על הגרסה המקוצרת של הטקסט, והמילים מיד יצוצו בזיכרונכם.


8. תשתדלו לישון יותר

ככל שתשנו יותר לאחר שלמדתם משהו – כך תזכרו יותר חומר ביום שלמחרת. לילה ללא שינה, להיפך פוגע בזיכרון באופן משמעותי. עדיף לישון כמה שעות לפני המבחן, במקום לנסות שוב לחזור על החומר.


9. תתעמלו

בנושא זה נערכו הרבה מאוד מחקרים, שקבעו שכל פעילות גופנית אירובית משפרת את זרימת הדם במוח וכך משפיעה בצורה חיובית על הזיכרון.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לזכור הכל!