האישה הכסופה


האישה הכסופה

אישה שחיה 60 שנה עם עור כסוף

רוזמרי ג'ייקובס בת ה- 71, חיה עם עור כסוף במשך 60 השנים האחרונות. בגיל 11 הופיע אצלה דבר נדיר, הנקרא Argyria. הסיבה לכך הייתה ההשפעה של צורות כימיות של כסף – לרוב, במקרים כאלה העור מקבל גוון כחלחל או כסוף. במקרה של רוזמרי זה קרה לאחר שימוש בטיפות אף המכילות מי כסף.

כאשר רוזמרי הייתה בת 11, אמא שלה הזכירה בעת ביקור אצל רופא שבתה כל הזמן מתקררת וסובלת מנזלת. הרופא החליט שזו חייבת להיות אלרגיה, רשם לה טיפות אף המכילות מי כסף, והמליץ להשתמש בהן במידת הצורך. רוזמרי עשתה כפי שאמר לה – השתמשה בטיפות כל פעם שהתקררה.

רוזמרי ג'ייקובס

בהתחלה אף אחד לא יכל לראות שצבע העור שלה השתנה - לא היא ולא ההורים שלה. לבסוף אחות אחת הבחינה בשינוי, ורוזמרי החליטה להתייעץ עם רופא עור. ביופסיה של העור הראתה שמולקולות כסף חדרו עמוק לתוך העור.
למרבה הצער,בשנת 1950, לא היה קיים טיפול תרופתי ב- Argyria, ואי אפשר כבר היה לשנות דבר – גם אם היא הייתה מפסיקה להשתמש בטיפות. הרופאים אמרו לרוזמרי שהעור שלה יישאר כך לנצח. לדבריה, אלו היו חדשות נוראיות.

רוזמרי במשך כל חייה רצתה להיות נורמלית. במשך זמן רב היא הייתה קורבן של אפליה ולעג אכזרי. זרים חשבו שהיא חולה באיזו מחלה מדבקת, וניסו להימנע מכל מגע איתה. אחרים אפילו אמרו לרוזמרי שהיא נראית כמו "מתה מהלכת". מעסיקים, בגלל המראה שלה סרבו להעסיק אותה, ואחד הרגעים המביכים ביותר בחיים שלה היה ניסיון של הדיילת במטוס לשים עליה מסכת חמצן, כי היא חשבה שפניה חיוורות בגלל מחסור בחמצן.

כמובן, היא ניסתה כל מני טיפולים, אבל לא הגיעה להצלחה רבה. בגיל 36, רוזמרי החליטה לעבור הליך, שבו מסירים לחלוטין את השכבה העליונה של העור, ומותירים את העור אדום וחשוף. הרופאים לא היו בטוחים בהצלחה, אבל רוזמרי הייתה מוכנה לקחת את הסיכון. ההליך נמשך כמעט שישה חודשים, אבל למרבה הצער, כאשר העור גדל שוב - התוצאה הייתה גרועה עוד יותר - העור היה ורוד עם כתמי כסף.

רוזמרי מעולם לא נכנסה למערכות יחסים עם גברים. היום, היא מנסה לספר לעולם עד כמה תרופות שמכילות כסף יכולות להיות מסוכנות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> האישה הכסופה