פלאי טבע שנתגלו לאחרונה


פלאי טבע שנתגלו לאחרונה

4 פלאי טבע שמדענים גילו על כוכב הלכת שלנו בסתיו קרוב

העולם הוא הרבה יותר מדהים ממה שאנחנו יכולים לדמיין. אנחנו עדיין מוצאים בו מקומות חדשים ותגליות חדשות, למרות שאנו חיים כאן כבר במשך יותר מ 20 אלף שנים. אנו רוצים להראות לכם את התגלות המשמעותיות ביותר של הסתיו האחרון.

1. המדענים גילו באוסטרליה את "העולם האבוד" , המיושב על ידי כמה מינים ייחודיים של בעלי חיים.

במשך מיליוני שנים, שטח אדמה עצום בהרי קייפ מלוויל שבצפון אוסטרליה - היה מבודד משאר העולם בזכות הסלעים הענקיים. מעולם לא דרכה שם רגל אדם - לפחות עד חודש שעבר. קבוצה של מדענים ואנשי צוות יצאה לטיול במקום, ומצאה שלושה מינים, שעד עכשיו אף אחד אפילו לא ידע על קיומם.

בין התוספות החדשות לבעלי החיים המוזרים שכבר חיים באוסטרליה, נמצאות חיות שהתפתחו בנפרד משאר העולם בשל הבידוד הגיאוגרפי - שממית ארוכה מאוד, צפרדעים ולטאות.

מינים אלה נמצאו באחת המשלחות הראשונות. מי יודע כמה מינים אחרים חדשים (או קללות עתיקות) ניתן למצוא שם?


2. מתחת לקרח של אנטארקטיקה נמצא הר געש פעיל, אשר במוקדם או במאוחר יפרוץ.

בחודש שעבר, המדענים דיווחו שמתחת לקרח האנטרקטי נמצא הר געש שמסוגל להמס את כל הקרח בחלק הדרומי של כדור הארץ - אם הוא יתחיל להתפרץ. הר הגעש התגלה על ידי גלי רדיו שהשתקפו ממשטח מוצק מתחת לקרח.

כמובן, אנשים ידעו במשך זמן רב שיש הרי געש מתחת לאנטארקטיקה, אבל הר הגעש הזה הוא ייחודי משום שהוא הר געש הפעיל הידוע היחיד ביבשת. המדענים חוששים שכאשר - שימו לב - לא אם, אלא מתי - הוא יתחיל להתפרץ, מתחת לקרח יכולים להיווצר מיליוני גלונים של מים מתוקים.


3. בקניה, מצאו ברכה תת קרקעית, בה המים יכולים להספיק ל-70 שנים

אזור טורקנה שבצפון קניה בעיקר מאוכלס על ידי רועים נוודים. האנשים האלה כל הזמן סובלים מצמא, כי טורקנה – זה אחד המקומות היבשים ביותר על פני כדור הארץ. לאחרונה, עם זאת, המדענים גילו כמויות עצומות של מים ישירות מתחת לאדמה: על פי חישובים ראשוניים, כמות המים יכולה לספק את המדינה כולה במים במשך70 השנים הבאות.

Hidden Lake נמצא תוך שימוש בטכנולוגיות לווין ומכ"ם. המים ששם יכולים להיות הרבה יותר נקיים ממי קרקע קונבנציונליים.


4. החוקרים גילו מערה ענקית עם מערכת מזג אוויר משלה

בחודש שעבר, מצאו החוקרים סדרה של מנהרות במערות הענק של סין. המנהרות הובילו אותם למערכת מערות גדולה עוד יותר - מערות ענק כאלה מעולם לא נמצאו קודם לכן על כדור הארץ. התקרה שלהן כל כך גבוהה, שיש שם מזג אוויר משלו.

במערה יש נהרות ועננים, ולחלק מהמנהרות ניתן לגשת רק בעזרת חבלים או ציוד צלילה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> פלאי טבע שנתגלו לאחרונה