המתת חסד בגלל סבל נפשי


המתת חסד בגלל סבל נפשי

בחלק מהמדינות, אפשר לעשות "המתת חסד" אם אתם מרגישים אומלליים

סבל נפשי – זו סיבה מספקת כדי לסיים את החיים – כך מאמינים בבלגיה.

המתת חסד, או סיוע בסיום מרצון של החיים, במדינות מתקדמות כבר מזמן חדל להיות משהו יוצא דופן, אם כי ברחבי העולם עדיין מתווכחים על הצד המוסרי ואתי של מעשה כזה. לרוב, מי שדורש המתת חסד זה חולים סופניים, אשר נמאס עליהם לסבול ולהכביד על המשפחה, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים רוצים שהמדינה תספק להם "כרטיס יציאה מהחיים" בשל סבל נפשי שהם חווים.

המקרה הכי מרעיש האחרון קרה עם טרנסקסואל הבלגי נתן וורהלסט. בילדות, בהיותו ילדה - נתן קיבל טראומה נפשית חמורה – הוא נאנס על ידי האחים שלו, וכאשר התבגר הוא החליט לעבור ניתוח לשינוי מין, בתקווה שזה יציל אותו מחוויות הכואבות.

נתן וורהלסט

עם זאת, הניתוח לא הביא לתוצאות הצפויות: כאשר הפך לגבר, נתן התחיל לחוות סלידה חזקה מעצמו, וחוץ מזה, הגוף שלו דחה את איבר המין הגברי המושתל, וצורת החזה שלו הייתה רחוקה מהרצוי. לכן האיש פנה שוב לרופאים, אך הפעם עם בקשה לעזור לו לסיים את חייו.

חברים ופסיכולוגים ניסו להניא אותו מהמתת חסד, אבל לפי דבריו - הוא כבר לא יכל להרגיש יותר כ- "מפלצת", ולכן ההחלטה נותרה ללא שינוי. לאחר שעבר את כל ההליכים הדרושים, האיש הוכיח את הלגיטימיות של טענותיו וקיבל את הזריקה הקטלנית הנחשקת.

על פי החוק הבלגי, כדי לבצע המתת חסד, יש צורך בכך ששני רופאים באופן עצמאי יאשרו את הלגיטימיות שלה, ובמקרה עם נתן נדרשו שלושה מומחים אשר לאחר שלמדו על מצבו הנפשי של האיש הגיעו למסקנה שהבעיות שלו הן הרבה יותר רציניות מדיכאון רגיל.

ווים דיסטלמנס

אגב, ווים דיסטלמנס, הרופא אשר סיים את סבלו של נתן, כבר ביצע בעבר הליכים דומים:
בשנת 2012, הוא עזר להתאבד לשני תאומים בני 45, מארק ואדי וורבסם. האחים היו חירשים מלידה וכמעט את כל הזמן בילו ביחד, בעודם מתקשרים בעזרת שפת הסימנים. כאשר האחים גילו שבשל מחלה גנטית הם עלולים לאבד גם את ראייתם - הם הגישו בקשה להמתת חסד, כי הם לא רצו לחיות בלי לראות אחד את השני.

מארק ואדי וורבסם

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המתת חסד בגלל סבל נפשי