סימו הייהה – "המוות הלבן"


סימו הייהה – "המוות הלבן"

סיפורו המדהים של צלף פיני

לעתים קרובות מאוד, הצבא הופך לנושא לדיון, ומביאים משם דוגמאות לגבורה אגדית. לרוע המזל, המנטליות שלנו מאפשרת לנו רק להעריץ את ההישגים של בני ארצו. אך בכל מקרה, מבלי לפגוע בכבודם של גיבורי מלחמות שלנו – שווה לציין שגם במדינות אחרות היו גיבורים לא פחות טובים. אנו רוצים לספר לכם על סימו הייהה, שנכנס להיסטוריה כצלף הטוב ביותר של כל הזמנים.

אתם בטח תסכימו, שאי אפשר שלא להעריץ את האיש, שבהיותו איכר רגיל נענה לקריאה הפטריוטית של המולדת שלו, לקח את הרובה ויצא להילחם נגד הצבא האדום. למרות מבנה גופו החלש וגובהו הנמוך, סימו היהה היה לוחם אמיתי. עדות לכך היא העובדה שהצלף הפיני התנגד לגמרי להשתמש בכוונת אופטית. הודות לכך, היה קשה מאוד לחשוף את מיקומו.

למעשה, בדרך כלל מה שמסגיר את הצלפים זה ההשתקפות של השמש בכוונת האופטית של הרובה שלהם. קשה מאוד לפגוע במטרה בשימוש של אך ורק בכוונת רגילה, אך 505 הפגיעות הישרות של סימו מדברות בעד עצמן. הוכחה נוספת להערכת העין המפותחת של הצלף זה 200 פגיעות מוכחות ממקלע פיני. גל זה של פעילות במהלך המלחמה הביא לו פופולריות רבה בצבא, והוא זכה בכינוי "המוות הלבן".

חיילים סובייטיים נתנו לו כינוי כזה בגלל הטקטיקה בה הוא השתמש:
לפני תחילת המבצע, סימו היה מסדר את השלג כך שהוא לא יעוף מהירי, ולאחר מכן התחפר לגמרי בשלג. כדי שנשימתו לא תסגיר את מיקומו, הוא לעס כל הזמן את השלג. אגב, בטכניקה זו נעשה שימוש על ידי כוחות מיוחדים עד היום הזה. כך, היריבים לא יכלו לתפוס את הצלף במשך זמן רב.

כדי לתפוס את "המוות הלבן" צד אחריו צוות שלם של אנשי צבא, צלפים מקצועיים ניסו לקבוע את עמדתו, הונחו מוקשים וכוחות הארטילריה ירו במקומות ההימצאות האפשרית שלו כל הזמן. יום אחד, התפוצץ פגז כל כך קרוב לצלף שקרע את גלימת ההסוואה שלו, אבל גם בפעם ההיא הוא לא נפגע. למרות הניסיונות הנואשים של הצבא הסובייטי, תוך 100 ימים של פעולה צבאית, הצלף הפיני הצליח להרוג 705 חיילים סובייטיים ולהעלות את המורל של חבריו באופן משמעותי.

יום אחד, חייל סובייטי אחד הצליח לירות בסימו הייהה, והשאיר אותו בלי מחצית מהפנים. סימו לאחר שנפצע, נפל לתרדמת ולאחר מכן התעורר והמשיך לחיות בשלווה בכפרו.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סימו הייהה – "המוות הלבן"