סיפורים מעניינים על תרומות של איברים


סיפורים מעניינים על תרומות איברים

1. איש שהשתילו לו לב של איש שהתאבד, התחתן אם אלמנתו של התורם, ולאחר מכן הרג את עצמו באותה הדרך בדיוק.

האדם שקיבל לב חדש התאבד באותה הדרך כמו התורם. באופן מפתיע, אותה האישה שוב באבל.

סוני גרהם, שקיבל לב חדש של טרי קותל – התחתן עם אלמנתו. יחד עם המשיכה לאשתו של התורם, קיבל סוני עם הלב החדש גם תשוקה מוזרה לבירה ונקניקיות - המאכלים האהובים על טרי.

בני הזוג נפגשו אחרי שגרהם התחיל לכתוב לה, כאשר נודע לו שבעלה היה התורם של לבו. 12 שנים לאחר ניתוח מוצלח של השתלת לב, גרהם ירה בעצמו, והשאיר את אשתו אלמנה בפעם השנייה בנסיבות דומות להפליא.

חברים אומרים שאשתו של גרהם, שעובדת כאחות הייתה המומה מתפנית מוזרה של האירועים. גרהם בן ה- 69 מת מירי לעצמו בגרון מרובה ציד. הוא נמצא מת במוסך של הבית שבו התגורר עם אשתו.

בשנת 1995, גרהם היה על סף מוות בשל אי ספיקת לב. נשארו לו לחיות פחות משישה חודשים, כאשר התקשרו אליו מהאוניברסיטה לרפואה של דרום קרוליינה, ואמרו לו שנמצא לב מתאים עבור השתלה. הוא היה שייך לקותל בן ה- 33, שירה לעצמו בראש.


2. איש, שבמשך שנה התהלך עם שלט חוצות כדי למצוא תורם כליה לאשתו הגוססת.

אם מדברים על מסירות, קשה שלא להזכיר את לארי סווילינג האמריקאי, אשר רצה למצוא כליה לאשתו הגוססת. גבר בן ה- 78 היה כל כך נחוש בדעתו לתת לאשתו, ג'ימי סו הזדמנות שנייה בחיים, שבילה שנה בהליכה ברחובות עיר הולדתו בדרום קרוליינה עם שלט כדי למצוא לה תורם.

לג'ימי סו בת ה- 76, שנולדה עם כליה אחת, הרופאים אמרו שהיא תצטרך כליה חדשה לאחר שהכליה שיש לה תתחיל להפסיק לעבוד, לכן לפי דעתם נשארו לה רק כמה חודשים לחיות.

לארי ושלושת ילדיהם לא היו מתאימים להשתלה, ולכן הם נכנסו לתור ארוך בהמתנה לאיבר המתאים.

סווילינג, אשר היה נשוי במשך 57 שנים, אמר שהוא לא יכול לדמיין את החיים ללא אשתו, והוא היה כל כך נחוש בדעתו להציל אותה, שהלך לחפש בעצמו את הכליה המתאימה.

אנשים שנודע להם הסיפור הזה, פנו אליו עם מאות הצעות לעבור בדיקות כדי לראות האם הם יכולים להיות התורמים המתאימים.

בספטמבר שנת 2013, התקוות והחלומות שלו סוף סוף התגשמו, אחרי שסגנית מפקד בדימוס של חיל הים – קלי וויברלינג, תרמה את אחת מכליותיה לאשתו של סווילינג, והצילה את חייה.

הניתוח עבר בהצלחה, ובני הזוג נפגשו עם קלי כדי להודות לה באופן אישי על המתנה הנדיבה שלה.


3. אחות שזרקה בטעות את הכליה, שהאח תרם לאחותו.

אישה מטולדו ומשפחתה תבעו את בית החולים בו זרקו את הכליה, שאח תרם לאחותו. שרה פודקז שהייתה אז בת 24, המתינה לכליה של אחיה הצעיר – פול. עם זאת, האחות במרכז הרפואי באוניברסיטת טולדו זרקה בטעות את האיבר שהוחזק במכונת קירור מיוחדת, בטמפרטורה מסוימת לפני שהרופאים היו משתילים אותה ב- 10 לאוגוסט שנת 2012.

הטרגדיה התרחשה בגלל אחות מלאני מאי, שהחליפה את האחות ג'ודית ק.מור שעבדה במשרה חלקית – לא דיווחה על מצבו של תהליך הניתוח אחרי שהיא חזרה מהפסקתה. לכן, מור שלא חשדה בדבר זרקה את הכליה עם שאר תוכן מכונת הקירור. הכליה נמצאה לאחר מכן, אך היא כבר ל הייתה מתאימה להשתלה.

בית החולים מצא כליה חדשה עבור הבחורה, ושילם עבור הניתוח שלה בקולורדו ב- 13 בנובמבר שנת 2012.


4. הרופאים המרושלים אשר הפילו לב תורם על הרצפה בשדה התעופה.

אם יש משהו שמצריך טיפול עדין במיוחד – זה לב של מישהו אחר. למרבה הצער, המטופל שהמתין להשתלת לב, כמעט איבד אותו בגלל רופאים רשלנים שהפילו אותו בשדה התעופה.

למרבה המזל, רק הגאווה של הרופאים נפגעה כאשר הרגע המביך נתפס בצילום. הלב הושתל מאוחר יותר בהצלחה לאחר ההובלה הכושלת.

לב התורם היה ארוז בקפידה ונשלח בטיסה במסוק, כאשר היה חלון של רק כמה שעות כדי להגיע לחולה. עם זאת, ברצון להעמיס את המטען היקר על המטוס, רופא אחד מעד והפיל את המקרר הנייד על האדמה – יחד עם הקרח וחבילה של תמיסת מלח, וזה קרה ממש מול נציגי התקשורת.

למרות הנפילה הדרמטית של הלב, ככל הנראה הוא עדיין לא נפגע והושתל בהצלחה באישה בת 20 במהלך ניתוח שנמשך 4 שעות במקסיקו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סיפורים מעניינים על תרומות של איברים