השפעת האינטרנט על התקשורת בין אנשים


השפעת האינטרנט על התקשורת בין אנשים

בגלל האינטרנט אנשים מאבדים את מיומנות התקשורת "החיה" שלהם

בקרוב אנחנו פשוט נשכח איך לתקשר פנים אל פנים.

אנשים מודרניים רבים מתקשרים יותר באינטרנט מאשר פנים אל פנים. שירותים אלקטרוניים מאפשרים כמעט בכל עת ליצור קשר עם מישהו בחלק אחר של העולם – שזה דבר נוח מאוד וחוסך הרבה זמן. עם זאת, על פי המדענים, הפופולריות הגוברת של שיחות באינטרנט משפיעה על מיומנויות התקשורת של המשתמשים.

שרי טורקל

פרופ' שרי טורקל, מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, גילתה שהמשתתפים בשיחות באינטרנט לעתים קרובות נוטים להתעלם זה מזה ולשקר הרבה, וגם לוקח להם יותר מדי זמן למצוא את הביטויים הנכונים – דברים אשר אינם נצפים בזמן תקשורת חיה.

בגלל העימותים באינטרנט אנשים מאבדים את מיומנויות התקשורת שלהם פנים מול פנים. על פי שרי, בשנים האחרונות המצב רק ילך ויחמיר, משום שיותר ויותר ילדים ובני נוער מגיל צעיר מתרגלים לתקשר באמצעות רשתות ושירותים, כגון "סקייפ". בספר "בודדים יחד" (Alone Together) הפסיכולוגית מפרסמת את המחקר שלה על תקשורת מקוונת.

רבים מהמשתתפים בסקר אישרו שהם מעדיפים להשתמש בהודעות טקסט, כי זה מאפשר להם לבחור ביטוי בזהירות כדי להעביר לבן השיח את המידע שהם חושבים לנכון להעביר. על בסיס זה, פרופסור הגיעה למסקנה שרוב האנשים כאשר מדברים פנים פנים לא מרגישים בטוחים כמו במהלך ההתכתבות ברשת.

שרי, בעבודה שלה מעלה את הנושא של בידוד האדם מהחברה, אשר נצפית בשנים האחרונות בשל ההתפתחות המהירה של שירותי האינטרנט:
-  "אנו המצאנו ושכללנו את הטכנולוגיה שבסופו של דבר שודדת אותנו" – אומרת החוקרת. לדבריה, האדם המודרני חי במרחב וירטואלי, אשר יוצר אשליה של תקשורת מלאה, אבל למעשה הוא דימוי עלוב לעולם האמיתי.

טורקל טוענת, שרשתות חברתיות יכולות גם לגרום למשהו כמו הפרעה נפשית, כאשר ההתעניינות בהן עוברת את כל הגבולות. לכן לא צריך לשאוף תמיד ובכל מקום להיות זמינים, כי כך אתם מסתכנים לשכוח איך לתקשר בעולם האמיתי.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> השפעת האינטרנט על התקשורת בין אנשים