אנשים ללא פנים


אנשים ללא פנים

סיפורים על החזרת פנים לאנשים

הרפואה המודרנית אכן עושה פלאים. מאז שנת 2005, בוצעו 12 ניתוחים של השתלת פנים. עשרה מהם היו מוצלחים. חולה אחד מת בסין לאחר שהפסיק לקחת את התרופות נגד דחייה של העור, ועוד חולה נפטר בצרפת בשל התקף לב במהלך הניתוח. הנה כמה סיפורים על החזרת פנים לאנשים. לאנשים רגשניים – עדיף לא לצפות.

האישה הראשונה שהושתלו לה 80% מהפנים - כולל שרירים ועצבים, שיניים ועצמות – הייתה איזבל דינואר מצרפת. בעקבות התקיפה של הכלב שלה, האישה איבדה עין אחת, את רוב האף והלסת העליונה. היא לא יכלה לנשום או לחוש ריחות וטעמים. הניתוח נמשך 22 שעות, ולאישה הושתל לא רק העור אלא גם השפה העליונה, שרירי פנים, אף במלואו, רוב הסינוסים, לסת עליונה כולל שיניים ועצבי הפנים. עכשיו היא לא רק שבה לחיים נורמליים, אלא גם מסוגלת לחייך.

אישה אחרת שעברה השתלה של רוב פניה היא קוני קאלפ, בת ה- 48. היא הייתה צריכה לשרוד את הזוועות של אלימות במשפחה. בעל קנאי ירה לאישה בפנים ממרחק אפס. כתוצאה מכך, היא שרדה בנס אבל התעוורה כמעט לחלוטין ואיבדה את השפה העליונה שלה, האף, החיך, העיניים והלחיים. לאחר האסון שהתרחש בשנת 2004, הרופאים ניסו ללא הצלחה לבצע ניתוחים רבים כדי לשחזר את פניה המרוטשות של אישה, ורק בשנת 2008 זה הפך לאפשרי! המורכבות הייתה נעוצה בעובדה שהיה צורך למצוא תורם מתאים לא רק לפי הגיל, אלא גם לפי הדם. בסופו של הדבר זה אישה שמתה מהתקף לב התאימה להיות תורמת. במשך 20 שעות, קבוצת רופאים בראשות מריה סמנובה, עבדה על הפנים החדשות של קוני.
עכשיו האישה מאושרת מכך שיכולה לשים את השפתון שלה שוב.

מקרה מחריד נוסף קרה לאמריקאי צעיר - וינס דאלס. הוא נגע בטעות בראש בכבל חשמלי, כאשר תיקן את מסגרת החלון בכנסייה. כתוצאה מכך, פניו נשרפו לחלוטין, הוא איבד את הראייה ואת חוש הריח. זהו הניתוח הראשון, כאשר לאדם השתילו מחצית של ראש של אדם אחר למעשה. לאמריקאי הצעיר בן ה- 25 תחזור שוב התחושה בפניו, והוא יוכל לנשק את בתו בת השלוש, שנולדה כמעט בתקופת הטרגדיה. את הוצאות הניתוח לקח על עצמו הפנטגון, בתקווה שבעתיד זה יעזור לחיילים פצועים.

הניתוח האחרון התקיים במארס בשנה שעברה. לפני חמישה עשר שנים, איש צעיר אמריקאי בשם ריצ'רד נוריס ירה בעצמו מרובה ובנס נשאר בחיים. הוא שרד ונאלץ לחיות חיים בודדים ולצאת אל הרחוב רק לבוש במסיכה שתסתיר את פצעיו. הוא איבד את הפתיים שלו ואת האף, והלסת שלו הייתה כמעט ללא תנועה! הניתוח נמשך 36 שעות באוניברסיטת מרילנד. ריצ'רד קיבל פנים חדשות, כולל לסת, שיניים ולשון. כפי שאומרים הרופאים - בקרוב הוא יוכל לחזור לחיים נורמלי. כבר עכשיו, חזר אליו חוש הריח, הוא מצחצח את שיניו ומתגלח.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אנשים ללא פנים