עובדות מעניינות ומהנות על בירה


עובדות מעניינות ומהנות על בירה

עובדות מעניינות על המשקה האהוב על רבים

המוזיאון הגדול ביותר בעולם של בירה נמצא בקנטאקי בארה"ב. יש שם יותר ממיליון פריטים, וביניהם אוסף של מדבקות, כובעים, פחיות וציוד ישן של מבשלות. קיימת גם מצגת מעניינת ומקיפה של ההיסטוריה של מבשלות בירה אמריקאיות. במוזיאון ישנה גם מסעדת בירה שיכולה להכיל עד 1000 איש.


אם סינרה של בחורה באוקטוברפסט - קשור בצד השמאל - זה אומר שהיא לא נשואה, ויש לאנשים צעירים הזדמנות לפלרטט. אם הסינר קשור בצד ימין - הגברת נשואה והכי הטוב אם לא תציקו לה.


בימי הקדם, אנשים ידעו על סגולות הריפוי של המשקה המשכר. לדוגמה, השומרים נהגו לשטוף את פיהם עם בירה כדי להיפטר מכאב שיניים, ובימי הביניים, הרופאים טיפלו באבנים בכליות בעזרת הבירה.


במשך עשרות שנים ועד עכשיו, מישהו אחד מחזיק בשיא של הצריכה הגבוהה ביותר של בירה. זהו שף בשם מידר, מעיר צ'כית אוסטרבה. הוא שתה 10.5 ליטרים של בירה תוך 3 דקות.


במיוחד לכבוד יום החתונה המלכותית בבריטניה ב- 29 לאפריל שנת 2011, מבשלת בירה Castle Rock בנוטינגהם פרסמה את הבירה החדשה שלה בשם "נשקי אותי קייט".


הבועות בבירה "גינס" לא עולות על פני השטח אלא שוקעות בתחתית, שלא כמו בכל הבירות האחרות.


חיידקי כולרה נהרגים בבירה תוך כמה שעות, והמחלה אינה מתפתחת. הדבר התגלה על ידי פרופ' קוך אשר חקר את הכולרה, והוא ממליץ על בירה בתור תרופה.


לפני 4,000 שנה בבבל, הייתה מסורת מדהימה: בחודש הראשון שלאחר החתונה, האבא של הכלה סידר לחתן "חודש שתיית בירה". פירוש הדבר היא שהחתן היה שותה בירה במשך חודש על חשבון אב הקלה.


לפי הסטטיסטיקה, כל אוסטרי ממוצע, שותה בכל שנה 31 ליטר של מיץ, 70 ליטרים של משקאות קלים ו- 116 ליטרים של בירה.


מסעדת בירה אחת גדולה בלונדון, כל שנה בוחרת את חובב הבירה הגדול ביותר מבין הלקוחות הקבועים שלה. בשנת 1991 התואר הוענק להרייט ברוקס מבירמינגהם. היא אמרה שמגיל 18 היא שותה 1 ליטר של בירה ביום. הבריטיים הדקדקנים חישבו ומצאו שבמשך 73 שנות חייה היא שתתה כ- 70 טונות של בירה.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות ומהנות על בירה