לחזור לחיים לאחר החטיפה – סיפורה של אליזבת סמארט


לחזור לחיים לאחר החטיפה – סיפורה של אליזבת סמארט

סיפור חטיפתה של האמריקאית הצעירה

בריאן דיוויד מיטשל, הקורא לעצמו מטיף-מורמון נודד, נידון לשני מאסרי עולם בכלא באשמת חטיפה בשנת 2002 של אליזבת סמארט בת ה-14. מיטשל בן ה- 57 נמצא אשם במשפט שנערך בסוף שנת 2010.

בשעות הבוקר המוקדמות של 5 ביוני שנת 2002, הוא נכנס לחדר השינה של אליזבת סמארט בסולט לייק סיטי. הוא הצמיד סכין לגרונה של הצעירה, שרק מלאו לה 14, ואילץ את הילדה לעזוב את הבית. מיטשל הוביל את אליזבת למחנה שלו, שהיה במרחק של כמה ק"מ מבית הוריה, ואנס אותה.

כמעט שנה, שום דבר לא היה ידוע על גורלה של אליזבת סמארט, וחיפוש אחריה לא הביא לתוצאות. לשחרר את הנערה התאפשר רק ב- 12 במרס שנת 2003, כאשר הבחינו בה יחד עם מיטשל ברחוב בפרבר של סולט לייק סיטי. מאוחר יותר, התברר שהמטיף הנודד כל הזמן עבר ממקום למקום ואסר עליה לתקשר עם אחרים, בעודו מאיים במקרה של אי ציות להרוג אותה או את משפחתה.

במהלך המשפט, עורכי הדין של מיטשל ניסו להוכיח שהלקוח שלהם בלתי שפוי. עורכי הדין אמרו שהלקוח שלהם האמין שהוא פועל על פי הוראותיו של אלוהים, במילוי משימה מיוחדת. לאחר מספר בדיקות פסיכיאטריות בכל זאת הוחלט שמיטשל היה שפוי ולכן חייב להופיע בבית המשפט.

כל אותו הזמן שמיטשל החזיק את אליזבת בשבי, יחד איתם הייתה אשתו – וונדה איילין ברזי. אישה בת ה- 65, בדצמבר 2009, הוכרה כשותפה לפשע ונידונה ל -15 שנות מאסר.

אליזבת סמארט, שכיום בת 25, העידה במשפטו של מיטשל ונכחה בהכרזה של גזר הדין.

שנים לאחר שאליזבת הוחזרה להוריה, היא סרבה לדבר על מה שקרה לה, ולשתף זרים במה שעבר עליה.

שש שנים לאחר הצלתה, אליזבת סמארט החליטה שהגיע הזמן לחלוק עם האחרים איך היא הצליחה לשרוד לאחר מה שקרה לה.

היא סיפרה איך היא שרדה את האירוע, והוסיפה שעכשיו שום דבר לא יוכל לשבור אותה. לדבריה – אם עוברים בחיים אירועים נוראיים – לא צריך להרים ידיים, צריך להמשיך לחיות ולנסות לקבל מהחיים את כל מה שאתם רוצים.

אליזבת סמארט לא פחדה לספר שבריאן דיוויד מיטשל נכנס לחדר השינה שלה לאחר שההורים השכיבו אותה לישון. הוא הצמיד את הסכין לגרונה ואיים להרוג את משפחתה אם היא לא תעזוב איתו. ואז מיטשל לקח אותה לצריף שלו, שהיה ממוקם ביער הסמוך.

וונדה איילין ברזי כבר חיכתה לו בצריף, והכינה הכל לטקס החתונה, שבו אליזבת סמארט הייתה אמורה להפוך לאשתו של בריאן דיוויד מיטשל.

אליזבט סיפרה, שבמהלך השבי הכו ואנסו אותה לעתים קרובות.
מי שעזר לשים קץ לזוועה הזאת היה זוג, שהכיר את הילדה הנעדרת מתכנית הטלוויזיה "America's Most Wanted". הם הבחינו בטעות באליזבת סמארט עם מיטשל וסיפרו על כך למשטרה המקומית.

למרות הזוועה, אליזבת אומרת אמונתה לא נחלשה, אלא להיפך, זה הפך אותה להיות חזקה עוד יותר:
-  "אני בטוחה שיש מלאכים שאף פעם לא עוזבים אותנו. אנו לא רואים אותם, אך הם נמצאים לצדנו בתקופות הנוראיות והמפחידות ביותר של חיינו!".

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לחזור לחיים לאחר החטיפה – סיפורה של אליזבת סמארט